........... Wa Talak Kencing La ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Wa Talak Kencing La !

Sunday, August 19, 20124comments


Malas rasanya nak tulis hal politik Pas-Umno pada malam Raya ni .... Hari Baik tak elok kutuk2 kan, tapi boring pulak rasanya kalau tak menaip sesuatu. Teringat satu isu yang saya sengaja tak tulis sebelum ini iaitu Lim Kit Siang menafikan beliau ada kencing ditiang bendera Selangor -

“Tuduhan yang dibuat Aida Fitra bahawa saya telah bertindak secara defensif di atas gambar saya yang dimuat naik di laman rasmi Facebook filem Tanda Putera, bahawa saya telah kencing di tiang bendera yang mengibarkan bendera negeri Selangor, ketika itu rumah kediaman Menteri Besar Selangor, serta provokasi rusuhan 13 Mei 1969, merupakan satu dakwaan tidak berasas langsung, liar dan menjijikkan," kata Kit Siang. SINAR 17/8

Ekoran itu, ahKit akan menyaman penerbit eksekutif Tanda Putera itu. Kenapa saya tulis ? Entah .... 

Kelakar pun ada..... kencing tiang bendera ? hahahahaha. Tapi sayang juga ya adengan itu tidak ada. Kalau tidak, pasti ia menjadi satu adengan yang tidak dapat dilupakan, evergreen gitu .... macam gambar skirt Marilyn Monroe ditiup angin gitu. Tak pun macam Kassim Selamat cucuk mata dengan garfu ... semua pun ingat scene itu kan ?

Sekejap kamera tunjuk frame gambar Sabariah ngan laki baru dia, kejap muka Kassim Selamat, kejap garfu2 tersusun kat dinding silih berganti ....  Nah tengok balik kalau nak layan ...









Masa cucuk tu, si Chombi pun terkejut bangun dari tidur - ABANG KASSIM !  Masa tu juga Chombi terus berlari untuk bersama nya ....


Chombi, bawalah Abang Kassim pulang bersama2 Chombi .....

very the KLASIK !

Nampak dah apa saya nak tulis lepas nih ? hehehehe ....Bayangkan scene itu ....

Malam itu hujan ribut dengan kilat sabung menyabung. Sekejap kamera tunjuk tiang bendera, kejap tunjuk muka ahKit, kejap tunjuk seluar ahKit , silih berganti ...Kemudian pelan2 ahKit dekati tiang bendera itu.

Seperti Kassim Selamat, kamera tunjuk belakang jer, bunyi zip seluar ditarik.... waktu sama bini dia kat rumah terjaga - ahKIT ! sedar2 jer dia tengah berlari kearah ahKit yang dikerumuni orang ramai yang mahu pukul dia...

Anja ah ( cakap cina apa ah ? ), bawalah wa pulang bersama2 lu ....

HOI ! Ko nak kena saman ker ? Kan ahKit dah cakap - WA TALAK KENCING LA ! WA TALAK KENCING !

Hehehehe ..... ok, puas hati boleh menaip, biar merepek pun hehehehe ....

SURE EVERGREEN !

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 19, 2012 at 3:21 PM

itu insiden sulah manyat lama, olang sulah lupa

tapi, napa, tup-tup timbul balik?

nah, tanya lu munya hati, kenapa luka lama berdalah kembali?

....................
Reply To This Comment ...................
August 19, 2012 at 3:46 PM

Ada dia angkat sebelah kaki tak masa nak pancut tu?

Keh keh keh... Saja nak bagi senyum petang2 raya ni, nak hilangkan ngantuk.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 19, 2012 at 8:48 PM

malas nak komen pasa cina ni. sah dia dah makan cili pasal tu dia terasa pedasnya. nak cakap macamana pun dah terpahat dihati dan pikiran orang melayu yang sedar akan perkara yang telah berlaku tu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 2:57 AM

Cina tak kenang asal usul

Post a Comment