........... KEMASKINI DENGAN VIDEO ! Sumbangan BUKAN 50 Ribu la Tapi 2 JUTA ! ! - Pondok Geting | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

KEMASKINI DENGAN VIDEO ! Sumbangan BUKAN 50 Ribu la Tapi 2 JUTA ! ! - Pondok Geting

Wednesday, August 15, 201258comments



RM2 juta bagi tujuan pendidikan Islam .... Kalau Umno tak bagi, siapa nak bagi ? PAS ATAU DAP yang nak bagi ?

 


PS - Korae / kukur maksudnya alat kukur kelapa jenis lama, nak pakai baru dibawa keluar :) Asalnya digunakan oleh YB Zaki terhadap Tok Guru Abdullah, kini dikembalikan kepada pemimpin2 Pas.

                                 *******************
Artikel ASAL -

2 JUTA ! 2 JUTA ! Dua Juta Enam Puluh Ribu ! Bukan 50 ribu ...Melebihi hok dia janji ...

Haaaaaa tengok Umno sokong, SOKONG AGAMA BUKAN RASUAH !

Dia tengok perlu sebab ....... PONDOK BURUK


















TEMPAT SEMPIT


Pandang segala segi ..... KENA BAJET , KENA BESAR ! kerana nak PERHIDUP AGAMA ALLAH ! Bekalan nak pergi ke Syurga !

Bukan berbaik dengan DAP nak buat bekal pergi Neraka seperti Pas ..... Ke nak buat bekal takut takleh nak masuk Neraka ?

Jadi baik dengan Dap, jadi korae Dap ...... BODOH ! Tu dia ......

Diatas adalah sedutan ucapan Tok Guru Abdullah Saamah semalam.... Saya tulis disini kerana tadi sudah tersebar gambar beliau menerima mock cek RM2 juta sumbangan kerajaan pusat dengan tajuk yang menyindir keikhlasan kenyataan Undi Dap Haram baru ni.


Saya sendiri ingatkan Tok Guru bergurau semasa sebut amaun dua juta itu ..... rupa-rupanya beliau berkata yang benar !

Antara lain dana itu akan dipergunakan bagi membeli tanah berhampiran bagi meluaskan kawasan pondok, membina prasarana yang lebih selesa dan pelbagai tujuan kebajikan lain.

Sebelum ramai lagi orang Pas ikut bising, baik kita tanya mereka - Salahkah sekolah pondok menerima sumbangan ( tak kiralah berapa banyak pun ) dari kerajaan pusat bagi tujuan jihad ?

Bukankah Pas pernah bising kenapa sekolah2 agama kononnya tidak dibantu.... nah sekarang bila dah dibantu, nak bising pulak ? ? Mereka tak bising pulak waktu bantuan juta-juta diberikan kepada sekolah cina yang terang2 berasaskan ASSOBIYAH ?

Share this article :

+ comments + 58 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 7:39 AM

Allahuakbar ! .... saya percaya ini antara satu sebab kenapa Allah telah menggerakkan hati saudara untuk pergi ke sana semalam !

Satu lagi fitnah berjaya ditepis ! TerimaKasih saudara Din..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 7:49 AM

Bravo bro!
Satu pendedahan berfakta yang dlihat dengan mata kepala sendiri ....bukan main cedok atau hentam kromo aje! Harap semangat dan komitmen bro akan dicontohi oleh blogger-blogger lain agar berita yang ditulis benar-benar boleh dipercayai dan bukan berunsur fitnah semata-mata!

Kalau semangat bro ada pada semua blogger... barulah penipu akan kantoi!

SYABAS dan TERIMA KASIH atas pendedahan penipuan puak hamPAS!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 8:31 AM

Salam Bro,jadi saya nak tanya ADUN Kelaboran tu.SIAPA TIPU SIAPA LA NI ? Janganlah kerana nak undi semua boleh jadi halal.Takkan dah lupa atau tak ingat bahawa ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 8:38 AM

alhamdullilah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 8:44 AM

Subhanallah!!! Alhamdullillah.. kita patut galakkan kerajaan pusat menyumbang dan seterusnya menaik taraf sekolah2 pondok dengan kadar segera, jika sekolah cauvinis boleh di bantu kenapa tidak sekolah pondok..

Din, agak2 ko bila kami boleh dengor temuramah TG Abdullah nih?? Tak sabor dah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 9:03 AM

Tahniah Sdra Din.....kebenaran dicari, Allah temukan.....terlalu byk fitnah PAS.....kita doakan agar Allah campakan kesedaran kpd mereka.....kpd YB PAS dan pemimpin PAS yg busuk hati.....bertaubatlah kamu sebagaimana Karpal Sighn ajar anwar ibrahim bertaubat....sbb dgn pemimpin DAP PAS dgr sgt.....tok guru pondok dihina......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 9:12 AM

Alhamdulillah...semoga Allah memberkati perjuangan pemimpin dan ahli BN dalam menegakkan syiar ISLAM di Malaysia..Puak Parti Sesat(PIS) dh tak boleh diharapkan utk berjuang atas agama islam..mereka berjuang untuk menjadi keldai dan anjing si kafir harbi DAPIG dan parti Gay malaysia (PGayR)....

-Rakyat Malaysia cintakan UMNO dan BN

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 9:53 AM

Bro Din,

Kerajaan PAS marah sbb RM2 juta tu tak disampaikan melalui Kerajaan Negeri, tapi direct ke sekolah pondok.. Kerajaan Pusat tau, kalau bg pada Kerajaan Negeri Kelantan, RM2juta tu tinggal 20sen je bila sampai ke pengurusan sekolah pondok!! habis di kekah leebai2 PAS!!

Usaha yang baik bro!! Kalau semua sekolah pondok di Kelantan dibantu Kerajaan Pusat dan maju bersama UMNO insyaallah UMAT ISLAM bakal bersatu di Kelantan dan PAS akan berkubur...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 9:53 AM

Din, macam mane dakwaan pembangang yang menyatakan TG Abdullah Sa'amah sudah tertipu dengan Tok Pa. Cek tulis RM 2 juta, tapi sebenarnya mereka terima sampul surat kosong... benarkah??

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 9:56 AM

Allahuakbar ! Allahuakbar ! Allahuakbar !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:30 AM

ISU NI KALAU DIPERGUNAKAN DENGAN SEBAIKNYA OLEH UMNO DAN BLOGGER PRO BN..MEMANG UMNO AKAN DAPAT KEUNTUNGAN YANG BESAR. YE LAA..TUAN GURU SEKOLAH PONDOK YANG BUKAN POLITICIAN DAH KATA UNDI DAP HARAM..JADI UMNO KENA PANDAI2LA..
BERBANDING PAS YANG TERANG2 WAKIL RAKYATNYA KANTOI MENIPU..DAHLA MENIPU, BUAT PULAK FATWA2 YANG MERAGUKAN..SAPE2 YANG SOKONG PAS TU...MEMANG BODO SEJAK AZALI KOT?
UNDI PAS = UNDI DAP = HARAAAAAAAAMMMMMMM!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:33 AM

Alhamdulillah, gembira hati bila dapat tahu sekolah agama juga dapat bantuan berjuta-juta ringgit daripada kerajaan pusat.Kalau tidak, asyik-asyik dengar sekolah Cina sahaja yang dapat bantuan.Lagi menyakitkan hati bila kaum Cina ini tak tahu berterima kasih tapi sebaliknya terus memberi sokongan kepada DAPig.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:36 AM

pondok pasir tumbuh.. pondok derang.. pondok pakya kedah selayaknya dapat 2 juta la juga..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 11:02 AM

Bravo Bro!! Subhanallah, ditunjukkan jalan. Dalam bulan ramadhan yg mulia ni pun masih ada ceramah politik yg penuh penipuan? Tidakkah mereka diajar agar mengejar pahala sebanyak-banyaknya? Astaghfirullah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 11:32 AM

alhamdulillah ...bagus....dermakan sekali 2 juta untuk semua pondok2 di malaysia

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:00 PM

Sbab dh keluar kn FATWA.Klau tak, macam tu juga le smpai bila2!Lakonan UMNO ni bkn baru pada rakyat.Klau msh sangsi cuba selidik permohonan Pondok Pak Teh di Pgkalan Hulu di Perak.6 tahun di perap dlm pejabat MB perak.Di perap zaman Tajol Rosli,dilulus kn smasa Nizar mnjadi MB,di tarik balik dn di berikan semula semasa Zambry.Jd UMNO toksah nk berlakon le.Bantuan per kapita SAR di tarik smasa Madey,rakyat tk pernah lupa.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:14 PM

Tahniah dgn usaha murni tu. Baru semalam la dapat cek tu. Masa Din ada di sana ke Tok pa bagi cek tu. Ada majlis ape pada masa penyerahan cek tu? Tengok pada tarik cek itu 14/8/12 semalam la program serah cek tu. Terharu la

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:24 PM

Saudara Din, tidak salah dalam membantu sekolah bagi tujuan apa pun..tapi bagi sewaktu sekarang nie kan banyak persoalan timbul..salaha satunya ikhlas ke undi..namun bukan sedikit kerajaan pusat membantu sekolah2 pondok dan sekolah2 agama ini..tq

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:54 PM

Cek itu di beri selepas faktwa di berikan oleh tok guru. Cepat betul bantuan dapat beberapa hari aja dah di balas jasa nye. Tahniah atas keperihatinan UMNO. Hidup UMNO

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:58 PM

Entah kenape lepas baca artikel ni rasa sebak pulak...

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:58 PM

Dalam harakahdaily memerli menyatakan pelajar 25 org tapi dapat duit peruntukkan sehingga rm2 juta.. Apa komen saudara Din?

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 1:15 PM

Harap Din dapat maintain perkataan 'Pondok Geting' sebagai sebahagian dari tajuk. Senang orang nak google. Sepatutnya juga entry ni bertajuk 'Eksklusif Part.3: ...' supaya terlihat kesinambungan.

Kita semua tahu tajuk adalah penting. Dalam alam siber, search engine perlu dipergunakan sepenuh2nya. Pernah saya sarankan kepada beberapa rakan blogger agar mulakan dengan 'Fitnah Harakah:' dan disusuli dengan tajuk berita. Jika di google katakunci tersebut, akan berderetlah segala entry dari setiap blogger, terkumpul di satu tempat. Pasti hebat impaknya.

Apa pun aku ucap syabas atas usahamu Din dalam mencari kebenaran, apa lagi bila ianya membabitkan bidang agama. Lantaklah dengan blogger UMNO yang kurang peka dengan isu semasa.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 2:33 PM

Apa saja yang datang dari umno,pas panggil rasuah.Dia sendiri tak mau bantu,masjid pun tak terbuat,apatah lagi sekolah pondok.Bila oranglain bagi duit untuk perbesar dan perelokkan sekolah dia tuduh rasuah.

Ini memang bukan perangai orang Islam,tapi cuma perangai penganut pas yang perasan ahli 'syurga'.

Tok guru ni marah dengan pas bukan baru ni tapi dah bertahun jugak sejak pas bersekutu dengan kafir harbi dap.Bukan abdullah saamah sorang saja yang bengang dengan kebodohan pas tapi ramai lagi penyokong2 pas yang mengundi pas sebelum ini dah nampak kemunafikan pas.

Pas boleh terus membodek pengundi2 kafirnya sambil kehilangan pengundi Islamnya dalam waktu yang sama.Pas mungkin buat2 tak nampak ramai simpatisannya(bukan penganut totok) selama ini sudah berpaling tadah.

Ayuh pas,teruskan kedayusan mu..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:44 PM

Rakan saya yang uruskan benda tu... saya pun tak sabar

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:45 PM

Sampul surat kosong ? Kan BESAR cek tuh ! hehehe..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:46 PM

semoga semua sekolah pondok mendapat perhatian yang sama ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 3:47 PM

pondok pak tih yg x nak terima masa tajul nak beri dulu...

orang gerik...

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:47 PM

Susah sangat ker nak bersangka baik ?

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:48 PM

tak perasan pulak tarikh tuh.. tapi semalam takde majlis apapun dan saya tak diberitahu apa2.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:49 PM

Maka sewajarnya LEBIH BANYAK tok guru sekolah pondok keluarkan fatwa ! Muahahahahaha...

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:53 PM

Untuk pengetahuan, kita kena faham dulu bagaimana keadaannya sekolah pondok. Kebanyakannya kecil2 dan daif. Maksimum pondok geting boleh muat pun cuma 50 orang.

Rm2 juta untuk membeli tanah dan membesarkan pondok . Anggap sajalah sebagai sumbangan untuk pembinaan sebuah sekolah baru, jadi 2 juta taklah banyak sangat.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:55 PM

hmmm ...very the perceptive :) harap blogger lain ambil perhatian

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:59 PM

Kalau satu sekolah cina mendapat juta-juta, masyarakat cina tidak bising pun kenapa sekolah cina lain tidak dapat bantuan yang sama. Bagi mereka itu sudah satu kejayaan. Perjuangan itu berterusan...sekolah lain pulak, dan lain .... dan lain......

Tapi orang Pas ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 4:01 PM

takut pulak tak paham bhasa loghat beliau nanti. Din kenalah berikan subtitle nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 7:58 PM

jgn lari dr topik.

persoalannya sape fitnah sape. jgn la segan2 kupas isi kecil sedangkan yg dh kantoi tu conviniently senyapkan je.

kalau nk marah kerajaan pusat baik marah yg berfitnah tu. kan ke itu lagi berat?

jgn la assobiyah plak ek. bila puak sendiri salah pn nk jgk salahkan org lain. claim org lain assobiyah nah check tgk perangai sendiri. ini baru definisi sebenar assobiyyah.

melayu hampa


eh lupa nk ckp tq kt bro din. sbb susah payah penat lelah dptla kami menumpang info yg penting ni. " sape fitnah sape"

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 8:02 PM

bodo gak a org yg nk sangkal mcm ni. 2 juta nk agih kt budak2 je ke ? itu je ke fungsi dia. byk kot kene buat . beli tanah lagi. mungkin nk tarik lagi ramai pelajar maka tambah lagi kawasan dh tu x semestinya lagi 25 org je.

??!! wht? bende mcm ni pn boleh persoal. peruntukan utk sekolah pondok ke or apa2 la mmg normal pn jumlah tu. sekolah cina pn dpt byk jgk. bukan jumlah besar sgt pn 2 juta tu. guna2 kejap je habis kalau utk infrastruktur dan sebagainya.

ntah ape2 derang ni bila dh panas punggung mula la keluar mcm2 nk sembunyi hakikat seorang anggota derang tu duk memaki menfitnah org.

dipersoalnya duit? ok fine. habis tu yg fitnah tu biar je? jgn assobiyah beb,..

melayu hampa-

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 8:26 PM

video diatas akan keluar sebentar lagi :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:16 PM

bila dan di mana cek itu diserahkan ye din tak nak la nanti org sebelah sana tu kata mcm mcm minta siasat dgn lebih detail

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:18 PM

ada kah cek bantuan itu di berikan kerana membalas budi nanti org kata faktwa yg di bayar pula

....................
Reply To This Comment ...................
skumuda
August 15, 2012 at 10:58 PM

i lap u lah din... sanggup ko ke sana ye din... aku mmg tabiklah... bahan berita mentah ni amat beharga din...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 11:05 PM

Hehe... boleh wat lawak lagi eh. Cek sebesau tu mane boleh masuk mesin CDM, memang kene tipu la. Bukan aku cakap, pembangang-pembangang Fuckatan yang cakap.... hoho

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 11:17 PM

saya tengok balik video ada disebut wang sudah diterima.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 11:21 PM

Majlis sudah berlangsung sebelum 14, bertempat di madrasah sama melihat kepada latarbelakang yang sama. Saya percaya cek itu di predated kan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 11:43 PM

Alhamdullilah... semoga itu dapat menutup terus penipuan PAS yang sedang gila demi undi untuk ke Putrajaya. Demi melihat seorang peliwat menjadi PM...

Tq, din...

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 11:57 PM

Mangkuk pembangkang ni.. Bui saloh tak bui saloh..

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 1:21 AM

Ahamdulillah! Bantuan Allah telah sampai kepada orang yang benar-benar ingin berjuang untuk Islam, bukan kepada Ulama-ulama dalam PAS yang lebih rela menjadi syaitan bisu demi mendapat sedikit kemegahan dunia semata-mata untuk berkuasa di Putrajaya.

....................
Reply To This Comment ...................
Sepat Ronggeng
August 16, 2012 at 1:23 AM

Alhamdullial, bantuan telah tiba kepada insan yang berjuang mengeak agama Allah, bukan kepada ulama-ulama dalam PAS yg rela menjadi syaitun bisu daripada menegakkan Islam yang sebenar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 1:39 AM

Tersentap juga saya baca entry kali ini. Tak sangka sekolah pondok yg menyuarakan pandangan ini adalah dari sekolah pondok yg sangat DAIF. Tiba2 wujud rasa simpati nasib mereka, jelas mereka ni golongan yg terpinggir. Kerajaan terlalu berbangga dgn pendidikan islam di negeri Kelantan tapi dia lupa utk membangunkan. Boleh kata hampir tiada penglibatan kerajaan negeri yg boleh dibanggakan.....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 5:50 AM

between org nk kutuk dan fitnah kalau aku kasi sumbangan nk tolong, asalkan aku ikhlas aku peduli ape org nk kata ape. ikhlas hati aku Allah je tau. mursyidul am ko pn xkan tau.

jadi harap fitnah dan buruk sangka org lain harap jgn jadi punca kerajaan putuskan bantuan utk org2 yg memerlukan. lagipn bukan guna 2 juta utk beli ferrari pn. utk bgnkan agama jgk. utk tarik org mengaji agama lagi baik. utk perbaiki keadaan, kalau nk bertadarus ke selesa la sikit. mayb ade aircond.

tgk la nnt adakah tuk guru di atas akan buat banglo. kalau duit perguna nk bgn kan islam pn nk bising jgn dabik dada pejuang islam la. perasan lebih tp bila agama dpt dikembangkan dalam keadaan lagi baik dituduh rasuah dan sebagainya. bulan puasa plak tu.

agak2 ko dpt pahala ke ckp mcm ni? pejuang islam la sgt.

kalau bende baik utk anak bangsa berterima kasih je la. kalau dh hati busuk sekalipn diam je la. nk jgk hambur bende2 tuduhan melulu.

xkan bro din nk pegi buat exclusive lagi nk mintak invoice ape tuk guru tu beli. letih la nk jawab tuduhan dan fitnah org PR ni. typical org dengki nilai islamnya kemana pn xtau nk mengaku lebih islam dr org lain.

xkan la kalau nk buat jahat nk beli fatwa dibuatnya besar besaran depan camera semua?

korang ni akai ada ka?

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 5:56 AM

Terima Kasih Din,,,diatas pendedahan ini...semuga puak puak totok tu akan sedar dari khayalan yang didodoikan oleh pemimpin mereka yang rakus hendak ke putrajaya. Terima Kasih sekali lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 27, 2012 at 1:43 PM

TUNGGU MASA HIDUNG,TELINGA, DUBUR DISUMBAT DENGAN KAPAS NANTI..... JAWAP LAH.. .... masa tu takdak sapa yang boleh tolong.... paling lama pun 150thn je.... pastu......kita kekal kat sana selama lama...... berani engkar buat lah....


janji Allah adalah pasti...... halal haram adalan pasti.... bertaqwa atau kafir... jelas dalam quran balasannye....

Allah Maha Barkuasa...

klu sudah ditakdir kita mati hari ini.....maka mati lah kita..... semua sudah tersurat....

....................
Reply To This Comment ...................

Dari atas kebawah sy tengok dan baca komentar2 semua...1 je sy nak rumuskan dekat sini ialah tentang tidak kefahaman nya kita semua tentang istilah fatwa.Didalam negara kita mengikut perlembagaan hanya MUFTI yg bertauliah yg diberikuasa mutllak untuk menentukan sesuatu perkara itu hukum nya haram atau tidak..Apa protokol ustaz2 atau ulama2 pondok ini untuk menentukan hukum haram sesuatu perkara.Kesimpulannya ialah apabila kita ianya datang dari sumber atau org2 yg x bertauliah MAKA semua perlakuan ulama2 ini adalah salah .Bila ianya salah maka apabila ianya di war-war kan maka ianya adalah berunsur penipuan fakta..Kalau nak hujah ...panjang lagi ni..Tapi cukup lah dgn ulasan ini boleh membuka minda anda semua.Umno sanggup melakukan appa saja walaupon amat bertentang dengan lunas2 undang2 mau pon dari segi ISLAM itu sendiri semata2 untuk mempertahan kan nyawanya yg sudah berada di hujung pedang...UMNO sudah tidak layak untuk memperkatakan memperjuangkan bangsa melayu dan juga memertabatkan agama islam.Kalau bab agama sendiri pon snggup dipergguna kan atas alasan untuk memfitnah org maka UMNO lebih teruk dan jahil daripada DAP. Kalau hujah sy ini salah....undilah UMNO/BN tapi kalau hujah sy ini boleh diterima dan dinilai maka wajib undi PAS dan PAKATAN RAKYAT dan kongsi dengan teman2 ...Takbirrrrrrr

....................
Reply To This Comment ...................
April 11, 2013 at 7:15 AM

@raz tel: 0105343550 facebook k_link67@yahoo.comPeeeergggh ! Nak cari teman ke siap keluar no hp bagai ? hahahahaha

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 2:29 AM

Salam..jika ustaz mcm ni dh sokong umno hrp dpt menegur pemimpin apabila mentadbir kelak..sbg ulamak perlu menegur pemimpin utk melaksanakan sistem Islam itu sepenuhnya. Kami x kisah sesiapa jd pemimpin dr umno atau pas TAPI yg penting mesti laksanakan Sistem Islam menyeluruh. Walaupun kecenderongan utk memimpin ke arah Sistem Islam sepenuhnya nmpk dr Pas tp apa salahnya jika umno ingin melaksanakannya juga. Laksana Sistem Islam baru kita tahu yg mana satu pemimpin kita yg sesuai utk memimpin kita didunia dan akhirat.
Peluang telah diberi sejak dulu lagi tp apa hasilnya? Fikir2 kan..

- Berjuang utk Sistem Islam sepenuhnya di Malaysia

Wallahu alam..

....................
Reply To This Comment ...................
April 24, 2013 at 2:35 AM

@Anonymous"kecenderongan utk memimpin ke arah Sistem Islam sepenuhnya nmpk dr Pas ..."

Kecenderungan hasil CAKAP2 mereka dari dulu hingga sekarang tanpa sedikitpun usaha kearah merealisasikannya walaupun sedikit mengikut kemampuan.

Apa yang lebih diutamakan adalah LABEL dan KULIT.

Contoh, pas bercakap tentang cara Islam selama lebih 50 tahun tapi sampai sekarang masih tidak ada bluprin tentangnya ....

Negara Berkebajikan baru di ilhamkan 2 tahun lepas .... selama 50 tahun tanpa konsep Negara berkebajikan nak kata apa ?

Itu baru Bluprin perancangan ..... belum lagi bahagian perlaksanaan dan persediaan ke arah itu.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 24, 2013 at 4:14 PM

Bg pgang federal dlu bru tau plaksanaan dibuat atau tidak.klu tidak.asyik kna sekat je..sy bsama kepimpinan ulamak..

....................
Reply To This Comment ...................
April 24, 2013 at 4:17 PM

@AnonymousTidak semua orang berkenyakinan tinggi seperti saudara kepada Pas. Ini negara demokrasi, dan masing2 berhak mempunyai pendapat sendiri.

Makanya diadakan pilihanraya. :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
April 26, 2013 at 12:04 AM

Kita tgu je 5mei ni..takbir!

Post a Comment