........... Selain Bercakap Terus Tentang Hudud, Apakah Persiapan Yang Telah Pas Lakukan ? - Ustaz Zainal Minda Pondok | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Selain Bercakap Terus Tentang Hudud, Apakah Persiapan Yang Telah Pas Lakukan ? - Ustaz Zainal Minda Pondok

Thursday, August 23, 20124comments

Sejenak bersama Ustaz Zainal Abidin wakil Minda Pondok Kelantan yang mempertikaikan keikhlasan Pas dalam isu Hudud. Beliau mempersoalkan apakah persiapan yang telah Pas Kelantan lakukan selepas 22 tahun bercakap tentang Hudud. Langsung tidak ada !




Awal tahun 1990, Pas Kelantan janji nak buat Hudud ( sebagai modal kempen Pilihanraya ) sebelum ayam berkokok tapi hingga kehari ini apa pun takde.

Sebab itulah kita lawan Pas atas dasar Islam, bukan atas dasar Umno. Kita mempergunakan Umno bukan Umno guna kita. Kalau Umno yang guna kita, logiklah kalau kita minta bayaran TAPI kita tidak pernah minta bayaran.

Kita tidak ada perjanjian. Kita bersama Umno atas kesedaran orang Melayu, agama Islam dan Negara. Berbeza dengan Pas yang boleh bersekongkol dengan orang2 seperti Ambiga dan Anwar yang memperjuangkan Kebebasan Mutlak seperti LGBT dan pelbagai lagi perkara yang bercanggah dengan Islam.

Pas mempergunakan agama untuk kepentingan politik. Pas menipu rakyat. Sebab itu setiap kali pilihanraya Pas akan mendendangkan lagu Hudud.

Jika Pas benar mahu laksanakan Hudud, apakah PERSIAPAN yang telah Pas buat selain dari bercakap terus ? Persiapan seperti Mahkamah, Hospital, Hakim, Pendakwa dan Peguam Syarie dan Polis Hudud ....
kena ada rotan dan pedang ... juga orang yang terlatih untuk melaksanakan hukuman .... apakah Pas sudah membuat segala persiapannya ?

Bila dah cukup semua itu, baru kita lihat keadaan rakyat pula.. bagaimana taraf kemiskinan, pengangguran .... semua itu perlu diatasi terlebih dahulu. Buka kilang2 dan sediakan pekerjaan kepada rakyat Kelantan... bila rakyat dah senang barulah boleh diwartakan Hudud.

Apa yang Pas tahu cuma bercakap saja .... dari pagi sampai petang, bercakap saja tentang Hudud. Persiapan takde langsung. Sebab itu Pas Penipu ( Pelawok ).

Dulu Pas keluarkan fatwa Umno kafir kerana bekerjasama dengan Mca ... tapi sekarang Pas bersama Dap pula. Jadi apa hukumnya ?

Jika Pas bersama Dap maka kita ( Minda Pondok ) bersama Umno !

Share this article :

+ comments + 4 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 8:32 AM

Tahniah dan terima kasih kapada penulis. Saya sebenarnya tak berapa faham apa yang dicakapkan. Baik juga diterjemahkan. Bolehlah saya berikan sedikit komen.

Sememangnya benar apa yang dikatakan UZ tu. PAS jadikan hokum hudud sebagai satu momokan politik. Berkenaan dengan DAP, setahu saya Nik Aziz pernah berkata dulu bahawa sekiranya UMNO boleh bersepakatan dengan MCA, kenapa PAS tak boleh. Sebelumnya Nik Aziz kata hukumnya haram bagi UMNO bersepakatan dengan MCA. Mana yang betul? Kalau dahulunya dikatakan haram dan sekarang ni mereka lakukan, apa pulak hukumnya?

Mungkin juga ada saudara saudara pelawat dapat memberikan satu perkataan untuk parti PAS ni dan jika disebut dapat menggambarkan perihal sebenar parti itu. Kalau dikatakan pembohong, dia juga penipu dan banyak lagi; dikatakan pemecah bangsa, dia juga memungkiri. Oleh itu jika ada satu perkataan yang dapat memberikan gambaran sebenar, taklah penat nak fikirkan.

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2012 at 10:33 AM

Hahaha PAS 'pelawok' kerjanya bercakap pagi petang, siang malam, senja subuh, cakap..cakap dan cakap lalu cakap tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 11:48 AM

PAS parti kotor....dia reka hukum kemudian dia sendiri langgar hukum..contoh terlalu byk....kita mintak supaya Pemimpin utama mereka bertaubat....dulu kuat solat hajat.....sejak berkawan dgn Karpal dn ambiga....tadok solat hajat doh....lg byk solat hajat, lg byk terdedah kelemahan pas...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 11:07 PM

Bro jokiden...

Bukan setakat cakap tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap..tapi cakap tak bikin-bikin dan bikin tak satu pun serupa cakap...maksudnya PELAWOK SERATUH PERATUH...itu lah PAS parti haprak seMalaysia...

PASti hancur

Post a Comment