........... Selagi Pas Bersama PR, Perjuangan Pas SAMA SAJA Dengan Umno ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Selagi Pas Bersama PR, Perjuangan Pas SAMA SAJA Dengan Umno !

Sunday, August 26, 201211comments

Tidak kira bagaimana sesuatu isu itu diputarbelit oleh media kawalan UMNO, kami dalam Pakatan Rakyat kekal komited terhadap prinsip asas yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan; kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan manakala pada masa sama menjamin kebebasan agama-agama lain untuk diamalkan dalam keadaan aman dan harmoni; Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dengan kebebasan untuk menggunakan bahasa ibunda pelbagai kaum; kedaulatan raja-raja Melayu berserta kedudukan hak istimewa kaum Melayu dan Bumiputera dan hak-hak kaum lain seperti yang dilindungi oleh Perlembagaan. - Anwar Ibrahim dari harakah

Malas nak komen panjang2 dah, kali ni je pendek jer - ' Kami dalam Pakatan Rakyat ' itu TERMASUK Parti Pas kan ?  MACAM UMNO JER ! ! ! 

Baru jer Nik Aziz minggu lepas menyindir mereka yang sibuk dengan Kebangsaan dan Melayu supaya cari Nabi Melayu tapi sekarang Pas yang termasuk dalam PR pun turut sama komited dengan hak istimewa Melayu dan segala yang kebangsaan sepertimana kata Anwar diatas ? 

Setakat hormat dan iktiraf perbezaan pendirian tapi TAK LAKSANAKAN, apa bezanya dengan Umno ?

Hello PAS - Tak habis2 nak cakap belit ! Mengaku sajalah sekarang perjuangan Pas SAMA JER ngan Umno !

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2012 at 10:46 PM

sama tapi tak serupa. UMNO dalam Barisan telah banyak kebaikan yang dapat dibuktikan. PAS dahulu bersendirian dan sekarang dalam Pakatan pun banyak kemusnahan yang dibuktikan. UMNO tak pun memutar belitkan agama, tapi PAS telah lari dari perjuangan Islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2012 at 11:05 PM

Tapi umno dihuni oleh orang2 yg bebal dan rasuah...dari pemilihan ketua bahagian sampailah pemilihan presiden..kalu dr bawah pun dh rasuah...kat atas lg la..so.berbeza dgn Pas...

....................
Reply To This Comment ...................
August 26, 2012 at 11:28 PM

Saudara setujulah PERJUANGAN Pas sama saja dengan Umno sekarang ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 26, 2012 at 11:44 PM

RIGHT ON, Sdra Din.
Tapi tu lah... meka tetap tak terima.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 12:51 AM

Pas tak sama Umno

Pas cuma nak ganti Umno...Pas yang kata

Cumanya kalau Pas ganti Umno...

Tempat Pas akan kosong

Kini,hasrat Pas hampir tercapai

Pas dah jadi Umno

Umno nak duduk kat mana?

Haha...otomatik Umno ambik tempat Pas

Semua itu hukum Newton

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 7:01 AM

Saya dah tak pelik kerana itulah persepsi yg ditanam sejak dahulu lagi. Cuma saya nak bertanya, ingat lagi tak pasal 2 ekor nyamuk yg saling tuduh-menuduh siapa yg menghisap darah manusia. Siapa yg kononnya tak berminat nak isap darah manusia. Walhal kedua2nya adalah spesis yg sama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 7:11 AM

Apabila hudud dan negara islam sudah tak menjadi modal pas, pas hanyalah sebuah parti org melayu yg sinonim dgn umno. Tapi jika nk dihitung soal jasa kpd org melayu adalah terlalu jauh bagaikan langit dgn bumi. Apa yg tinggal dalam pas hanyalah bertopengkan nama islam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 8:10 AM

PAS ibarat langau dijubur kinzir sedangkan UMNO adalah tunggak dalam BARISAN. Mana boleh PAS jadi teraju macam UMNO. 55 tahun masih kekal kuasa kepimpinan MELAYU. PAS nak jadi PM? Dulu nak lelong Putrajaya. Kenapapa tak suruh nwar n guan eng lelong je Pulau Pinang dan Selangor yang PR dah rampas. Mengigau la kamu siang malam. PAS buat lawak bodoh bolelah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 11:46 AM

PAS sekarang adalah untuk orang2 bangang dan tak berotak aje...tahu cakap aje itu pun mulut yang cakap tu macam jubor yang kentut...wangi langsung takder... semuanyer bau tahik jer...dari al presiden nya, majlis syura nya dan semua ahlul bahlulnya...semuanya bau tahik...itu lah persepsi aku tentang PAS HARI INI....

PASti hancur

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 1:10 PM

AnonymousAugust 27, 2012 7:01 AM

maksudnya the pot calling the kettle black? pada saya walau pun sama tapi tetap berbeza dari segi tabi'e.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 27, 2012 at 1:15 PM

dapat lagi sepenggal nanti habislah tuh. baru mentadbir sepenggal dah banyak yang kena lelong.

Post a Comment