........... Pegawai Kerajaan Negeri Akan DiBUANG Jika PR Ambilalih ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Pegawai Kerajaan Negeri Akan DiBUANG Jika PR Ambilalih !

Wednesday, August 22, 20128comments

Ada dua isu utama dari lapuran SINAR mengenai kenyataan Hadi sempena sesi dialog Pas bersama perantau di Terengganu semalam.


90% Pegawai Kerajaan Negeri Berdepan DiBUANG KERJA Jika PR Ambilalih

Menjawab pertanyaan berhubung dakwaan sebuah jabatan kerajaan di Pulau Pinang melakukan diskriminasi dengan membuang pekerja Melayu, Abdul Hadi mendakwa, ia berlaku kesan pemerintahan BN di negeri itu sebelum ini.

“Lebih 90 peratus pegawai dilantik ketika mereka memerintah lebih mementingkan politik daripada tanggungjawab pentadbiran. Sebab itu tidak mustahil DAP di Pulau Pinang juga menghadapi perbuatan tidak dipilih oleh BN semasa pemerintahan mereka,”


Beliau berkata, tidak mudah untuk DAP memerintah sekiranya saki baki parasit politik masih wujud.

Kenyataan Hadi diatas sudah begitu jelas mencerminkan pendirian Pas terhadap kakitangan kerajaan negeri. Saya tidak hairan kerana Pas TELAH BUKTIKAN pendirian ini semasa Pas menjadi kerajaan Negeri Terengganu 99-04 dimana ramai pegawai2 Majlis Perbandaran telah diberhentikan atau ditukar untuk digantikan dengan orang Pas sebaik saja mereka mereka mengambilalih tampuk kerajaan.

Cuba perhatikan kenyataan diatas .... Hadi terus saja jawap dengan confident sekali, tidak ada nak kata contohnya, mungkin ada salah faham ke, atau kita akan siasat dulu ke .... Sepatutnya ada soalan susulan menanyakan nasib pegawai kerajaan negeri lain sekiranya PR ambilalih, apakah akan menerima nasib yang sama ?

Hadi Tertekan Hubungan Pas - Dap

“Kerjasama Pas dan DAP adalah kerjasama berasaskan agama Islam yang dinyatakan Rasulullah SAW, iaitu Islam wajib melaksanakan syarat-syarat dimeterai, kecuali syarat menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal.

“Walaupun fahaman berbeza, tidak sama, tetapi  ada persamaan berasaskan kemanusiaan. Disebabkan dasar kemanusiaan inilah, Islam benarkan kita bekerjasama dengan pihak lain,” 



Selepas 4 tahun bersama PR dan semakin dekat PRU13, masih ramai yang tidak dapat menerima / tidak faham kewajarannya Pas bekerjasama dengan Dap bukannya dengan Umno jika Pas benar ikhlas mahu perjuangkan Islam. Penjelasan demi penjelasan telah diberikan namun ramai umat Islam masih sangsi.

Nah, sekarang Hadi telah memberikan alasan2 berasaskan KEMANUSIAAN pula bagi menghalalkan kerjasama dengan Dap.

Jelas Hadi mengelak untuk memperkatakan tentang Hudud dan Pemerintahan Islam mengikut tafsiran sempit Pas sebagaimana biasa. Pastinya ramai yang mula bertanya - Apa bezanya Pas dengan Umno sekarang ?

JOM SALAM.... DEMI KEMANUSIAAN !
PS - Baca juga di PISAU. Inilah dia Kerjasama Pas-Dap. Dap sibuk dengan agenda Rasis mereka sementara Pas pula memberi sokongan penuh menggunakan nama Islam ! Yang sebenarnya MELAYU ISLAM yang rugi jika PR memerintah, Semuanya demi kuasa ....

Share this article :

+ comments + 8 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 12:20 PM

Kau mimpilah Hadi ooiii.mimpilah di siang hari. cukuplah agama dipersendakan. kenyataan yang tidak berkonsisten, bercanggah denganhukum ALLAH. Jadi tunggulah pada pilihanraya, kami selaku ahli PAS sendiri dah kecewa dan akan menumbangkan kamu di kawasan Hadi bertanding.

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2012 at 12:31 PM

PAS seperti Lebai Malang,Pak kaduk menang sorak kampong tergadai.kehulu ke hilir tahi Babi Dapig penuh badan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 1:28 PM

salam bro.

ini polisi yg akan diambil oleh dap. nak pecat org keje gomen. rujuk http://mynewshub.my/eng/2011/11/malaysian-civil-servants-must-prepare-to-be-retrenched-en-masse/

so x heran sgt dgn apa yg berlaku di penang. satu petunjuk bhw org keje gomen akan kena pecat juga kalau pakatan menang pru13. so pd keje gomen tolong awas. jgn pangkah pakatan ni. bodoh je lah akalu hangpa undi juga.

mangkuk dap tony pua ckp sbb nak buang org yg keje gomen ni sbb nak cut cost lah kononnya. tp kita tahu sgt sbb apa dia serang institusi gomen. kau tahu, aku pun tahu. yg bongok je terus bodoh percaya dgn apa yg dimomok dap.

kalau nak cut cost mudah je. jgn lah beri jawatan timbalan perdana menteri sampai 3 jawatan mcm dlm kabinet bayangan pakatan tu. menteri undang2 sampai 5 orang. lagilah pak menteri ni gajinya besar. elaunnya besar. lagi byk kos habis ke perut pak menteri ni. gaji ahli parlimen dah dapat. gaji menteri pun nak sapu. elaun pun sapu. apa lah sgt gaji keje gomen. bkn byk mana sgt nak sara ana bini kan. dia nak kacau gak ke? cakap dia tak serupa bikin lah tonyok dap ni. yg bodoh je terus jd bodoh tak tahu agenda sebenar dap. rujuk kabinet bayangan pakatan.http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/guest-columnists/50179-pakatans-shadow-cabinet-list

http://kasihantamlah.blogspot.com/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 2:57 PM

..... kecuali menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal, kata Hadi. Ada kah LGBT tu halal, Bersih, murtad? kalau sekarang ni cakap tak serupa bikin, apa lagi alasan yang nak diberikan. kalaulah seorang pemimpin dari parti Islam konon, berwatak saperti ini, mengaku pemimpin Islam dan inginkan kerajaan Islam, sudah sepatutnyalah partinya bersekonkol dengan DAP dalam Pakatan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 3:18 PM

tidak syarie bila Pas bekerjasama dgn Dap atas dasar kemanusiaan.Sebab utama,pertentangan fahaman ideologi, yang masih berteraskan kepercayaan agama masing2.Maka hujah secara ilmiah yg bersandarkan pada Al-Quran dan nas2nya terutamanya dari segi syariat,di antara Pas dan Dap tidak akan berjaya ibarat pertembungan di antara ayam dgn itik kecuali pada pemahaman asas agama yg sama seperti parti Umno.Walaupun ia mengambil masa ata hujah2 masing2 tetapi,masih di dalam lingkungan nas2 Al-Quran dan hadis.Ini akan berlaku gelombang ilmiah yg besar di atas pegangan Ahli sunnah wal jamaah.

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2012 at 7:18 PM

Perkaranya dah nyata - Hudud hanya modal politik Pas - tapi bila dah tak boleh nak mengaku perkara itu, maka berputarlah lidah memberi pelbagai alasan dan fatwa. Orang dari luar akan melihat pemimpin2 Pas hanya memperbodohkan diri sendiri dalam cubaan mereka buat memperbodohkan rakyat. Umpama badut buat lawak yang tak kelakar tapi sendiri gelak.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 7:28 PM

Dap akan buat agenda racist derang

Mereka xkan berjaya. Tp kali ni setiap agenda racistdap akan disokong pas. Inilah pengkhianat agama bangsa da negara.

Melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Pak Dukun Tua
August 22, 2012 at 7:59 PM

Kalau PR dapat memerintah selepas PRU13 nanti, yg paling nyatanya akan berlaku ialah SYAITAN-SYAITAN BELAAN PR akan berkeliaran mengamuk diseluruh negara atas arahan PKR, DAP dan PAS.

Post a Comment