........... Nik Aziz Dan Pas Dah Mamai | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Nik Aziz Dan Pas Dah Mamai

Wednesday, August 22, 201212comments


Pas sememangnya dah keliru. Punyalah mereka jual minyak Hudud mereka, bersilat lidah dengan rakan tahaluf mereka, Dap dan waktu sama berpusing2 lidah dalam mempertahankan perjuangan Islam mereka melalui PR ... sekarang mereka sendiri dah jadi keliru, terbelit lidah sendiri. Mereka dah lupa akan kedudukan perkara dalam senario politik negara kita.

Terbaru Nik Aziz memberi komen tentang kemelut Hudud ekoran kenyataan2 Karpal yang jelas tidak mesra Islam.

"Saya diminta respons tentang kenyataan Karpal Singh tentang isu hudud kebelakangan ini.

“Dalam akhbar, saya lihat sudah ada beberapa respons daripada pemimpin parti. Buat masa ini, itu sudah memadai," kata beliau dalam satu entri ringkas menerusi laman sosial Facebook hari ini.

Bagaimanapun menurut beliau, "saya ingin membaca respons pemimpin Umno terlebih dahulu terhadap kenyataan Presiden MCA yang menyatakan Adun Umno hilang akal kerana mencadangkan hudud." SINAR

Hahahahaha .......Sejak bila pula Nik Aziz pandai main Playsafe ni ? Kenapa saya kaitkan dengan Pas yang dah keliru ?

Saya tulis secara direct OK - Sejak bila pula Umno ada berjanji nak laksanakan Hudud ? Isu Hudud adalah isu Pas ! Pas yang menjaja janji keliling kampung selama berpuluh tahun mahu melaksanakan Hudud sebagai modal meraih undi orang Melayu.

Pas juga yang menjadikan Hudud sebagai faktor yang membezakan Pas dengan Umno konon melalui Hudud, Pas akan kelihatan lebih Islamik dari Umno. Pendekata, Hudud adalah modal politik Pas !

Orang duk bising selama ini BUKAN kerana tidak mahukan Hudud TAPI sebab mahu Pas buktikan yang mereka IKHLAS dalam janji2 mereka. Jadi Onus adalah diatas Pas yang perlu menjawab segala permasalahan atau kekeliruan yang ditimbulkan. SEBAB PAS YANG JANJI,  UMNO TAK JANJI PUN !

Kenyataan Nik Aziz diatas seolah memberi gambaran yang Umno mahu menjadi Juara Hudud mengambil alih tempat Pas. Tak perlulah Nik Aziz nak mengalihkan isu, nak mengaitkan Umno pula dalam isu Hudud.

Pas yang Janji, maka Pas lah yang Jawab ! Atau Nik Aziz sendiri dah buntu nak jawab macamana lagi dah ?

                                            *******************************

Ni lagi satu - pemimpin Pas berkata yang Tun Mahathir TAK KONSISTEN dalam isu Hudud. Sinar. Timbalan Pesuruhjaya III Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata -

“(Dr Mahathir) dulu cakap lain, sekarang cakap lain. Kita tidak perlu sertai Umno jika hendak laksanakan hudud sedangkan Umno sendiri pun tolak hudud,”

Habis diungkitnya sejarah lama kenyataan2 Tun Mahathir yang mengkritik Pas dalam isu Hudud. Point utama beliau - Dulu Tak Nak TAPI Sekarang Nak Pulak

Saya tak tahu nak kata apa dah tentang orang Pas ni ! Kita kalau berdakwah tentang sesuatu yang baik, seharusnya kita SUKA dan GEMBIRA bila orang yang sebelum ini menentang dakwah kita tiba2 dah menyokong. Bukankah itu seharusnya dilihat sebagai SATU KEJAYAAN ?

Tapi bila penentang tegar kita berubah hati dan mula menyokong perjuangan kita, tidakkah PELIK kalau kita sebaliknya menempelak orang itu sebagai TIDAK KONSISTEN ?

Umpama kita mengajak orang kearah kebaikan dan meninggalkan maksiat, tapi bila orang yang bergelumang dengan maksiat mahu berubah kearah kebaikan, kita marahkan dia pulak - Kau ni TIDAK KONSISTENLAH ! ? ? ?

Tun Mahathir kalau dah dikatakan menentang Hudud sebelum ini, maka beliau TIDAK BOLEH menyokong dah, kena tentang sampai mati ? ? ? Tun kena KONSISTEN MENENTANG ? ?

Karpal yang KONSISTEN MENENTANG Hudud tidak pula mereka marah ? ?

Sememangnya Pas dah keliru !

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 22, 2012 at 9:28 PM

mana ntah ciri2 pejuang Islam dlm pas ni. yg sesama Islam akan ditentang habis2an. puak kafir harbi jugak yg dikipas tak habis2. sampai bila2 pas tak akan berjaya dlm perjuangannya kerana semua adalah palsu. semua demi kuasa semata-mata!!! duniawiiiii....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 9:29 PM

Mereka bukan keliru jer, tp dah hilang jati diri, hilang hidayah dari Allah SWT kerana asyik mengkafirkan saudara Muslim berlainan politik, ntah macam mana mereka sukarela memberi dap pegang telor2 mereka dan sekarang teruja dgn penyertaan artis2 (golongan yg dari dulu mereka hukum golongan ahli neraka).. Nauzubillah..

....................
Reply To This Comment ...................
tukang telek
August 22, 2012 at 9:52 PM

Memang PAS sudah merapu. Cakap pakai kepala lutut.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 10:46 PM

tepat ke sasaran. Tapi cacai depa takkan nak ambik paham, wlpun artikel ni direct to the point. Umno diminta jgn layan polemik hudud. BN telah membangunkan ekonomi secara Islam dan masih KONSISTEN membangunkan dasar Islam secara gradual. PAS, apa dia buat selama 22 tahun? Sembahyang tepi pokok ada la....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 22, 2012 at 11:47 PM

Saya masih menuntut di universiti bila Nik Aziz dilantik sbg MB dan mula bercerita ttg hudud. Saya rasa yg PAS mmg ikhlas berjuang utk Islam. Masa tu pas bersendirian lg. Ttp skrg ini kita nampak hala tuju pas mmg hanya mementingkan undi semata2.

Hj Hadi sudah mengkafirkan diri sendiri bila mula berbaik2 dgn DAP dan PKR. Hudud tidak menjadi top priority mrk. Hudud hanya menjadi gula2 kepada penyokong tegar, hanya utk membuktikan yg mrk lbh Islamik dr UMNO.

Skrg PAS pandai, mrk tdk mahu dilihat sbg gagal utk laksanakan hudud sebaliknya mrk point kpd UMNO. Spt yg bro kata dan saya juga pernah terfikir sblm ini, UMNO tdk pernah menjanjikan hudud kpd penyokongnya, so mengapa pula UMNO hendak dipersalahkan? Pelik bukan, PAS tdk akan mahu mengaku kelemahan dan kegagalan mrk, sebaliknya ttp menyalahkan org lain.

Org ni yg hendak kita pertanggungjawabkan memimpin negara? Pandai berjanji ttp tdk tepati. PAS mmg LOSER.

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2012 at 12:24 AM

Sesungguhnya saya teramat hairan kenapa Pas masih mahu meneruskan tahaluf bersama Dap sedangkan perkara itu membuat orang Melayu mempersoalkan keikhlasan perjuangan Islam Pas. Cina yang kononnya menyokong mereka sebenarnya bukan menyokong Pas tapi mereka juga berkepala ABU. Letak lembu pun mereka sokong asalkan bukan BN.

Kalau dah anti BN sangat, jika Pas satu lawan satu dengan BN, mereka tetap juga undi Pas walaupun Pas tidak lagi dalam PR!

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2012 at 2:18 AM

Sebenarnya mungkin ini cara Allah nak tunjukkan siapa yang masih buta hati..

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2012 at 2:30 AM

Syabas, artikel yang sangat baik dan sangat jelas berfakta.
Saya menunggu cai2 pr untuk komen... Kita tengok kut man pula mereka nak spin.
Makin jelas ciri2 kebejadahan pas. Moga Allah jahanamkan parti ini dan selamatkan umat islam di Malaysia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 8:10 AM

tak peliklah. begitulah halnya dengan PAS. mereka tak ngerti apa yang mereka nak. pada mereka sesuatu benda tu hendaklah konsisten saperti kebebencian mereka pada UMNO. tapi dalam perkara lain tak pulak saperti dulu mereka tak suka DAP tapi sekarang tak. boleh hilang kesabaran kalau nak di ikutkan mereka ni. apa yang mereka buat semuanya betul. kalau saper saper ada kengkawan yang taksub PAS boleh paham. boleh dirumuskan parti PAS ni memang untuk orang orang yang sama saperti pemimpin mereka. orang yang tak ikut semuanya tak betul. tapi kalau kita itu pulak kita yang akan menjadi gila. nak komen pun tak tau apa nak cakap dah.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 10:50 AM

Malas nak komen banyak=banyak, karang bila aku carut-carut kat PAs Leader, sure Din tak publish komen aku.....so aku setuju satu komentar yg bernama Ozone crash bila kita berbicara perkara yg sama kita bukan mengkritik tetapi membebel...Kita terus membebel dan membebel...takde ke sesape kat sini boleh saman Karpal atas tuduhan Contempt of Islamic Law. Atau takde NGO Islam nak buat demo depan rumah Karpal pasal mulut babi tonyok yg takde insuran yg perlu diajar oleh orang Islam. Lupakan je pasal org-org PAS....tak leh pakai dah diaorang tu....

....................
Reply To This Comment ...................
August 23, 2012 at 2:01 PM

oooooh ... saudara yang duk hantar komen banyak mencarut tu ya ... tahu tak per hehehehe ramai budak2 baca blog saya ni :)

Cadangan yang baik tu, berdemo depan rumah Karpal. Amacam Umno atau Perkasa ? Tengok apa kata orang Pas nanti

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 23, 2012 at 10:55 PM

kalau ikut patwa bapak presiden parti haprak ini...mereka semua ni dh lama jatuh kapir...bukan kawan yg kata tapi itu patwa presiden parti kePASrat penjahanam negara....


PASti hancur

Post a Comment