JOM TENGOK ABDULLAH SAAMAH MENGAMUK Pada Pas dan Dap ! ( Dan Kenapa Dap Kafir Harbi ) GERENTI KECOH

Thursday, August 16, 201228comments



Ini lagi sedutan interview yang kami rakamkan diPondok Geting. Minit2 awal adalah reaksi Tok Guru dan PELAJAR2NYA ketika mendengar FITNAH dari YB Zaki yang mendakwa anak murid dio pakat lari belako...




Bulan Puasa pun nak menipu ! Tak dengar nasihat Nik Aziz la tu - Jangan Menipu apatah lagi  dibulan puasa.

Walaupun bulan puasa, mereka tak mahu balik rumah sebab nak teruskan mengaji disana ..waktu itu ada sekitar 25 pelajar. Biasanya hampir penuh ( 50 orang )

Kemudian Haji Lah menerangkan KENAPA beliau menghukum Dap sebagai Kafir Harbi !

Dap tidak mahu terima sepenuhnya Perlembagaan Malaysia kerana asas perjuangan mereka adalah konsep Malaysian Malaysia yang tidak mahu menerima sebarang bentuk kuota, Hak Istimewa Orang Melayu, Bahasa Kebangsaan dan sebagainya ... dan penolakan itu adalah satu daripada sifat kafir harbi.

Dan pakat dengan Pas ... TERANG2 DAP TOLAK HUDUD ATAS MUKA PAS ! Atas muka orang Islam ! Tolak Negara Islam ! Maka dari segi hukum dari kitab saya ini, Dap dengan Pas, tubuh sudah jadi harbi ! Takdok lagi aman ..

Tapi Pas yang jenis puak korae ( alat kukur kelapa ) busuk, mereka terima juga. Kerana Pas ni puak2 PELAWOK, PENDUSTA, PENIPU RAKYAT, PENGKHIANAT NEGARA, JUARA PEMECAHBELAH.... mereka tuduh Najib macam2 .... tuduh alim ulama, mereka adalah Khawarij, betul2 KHAWARIJ !  orang yang terkeluar dari mazhab empat, terkeluar dari Mazhab Ahli Sunnah, puak Islam Karut, Khawarij ..... TUUUUU DIAAAA BENDANYA !

Itu bukan pandangan atau fatwa peribadinya, tapi berdasarkan kitab yang beliau baca.


PS - Aduyai .... mesti jadi KONTROVERSI lagi nih .... hehehe. Perlu diingat, Haji Lah baru saja selesai mendengar YB Zaki menfitnah beliau, pasti darah tengah naik !

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 7:23 AM

Welcome to the WAR OF THE ULAMAKS ! adeh...

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 7:38 AM

SYABAS TUAN GURU ABDULLAH!!! INI BARU BETUL-BETUL ULAMAK PEJUANG TANAHAIR.TAHNIAH KERANA BERANI...YA BERANI TEGAKKAN YANG HAQ, RUNTUHKAN YANG BATIL!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 8:38 AM

Memang dah SAH dan Sahih bahawa PAS bersekongkol dengan DAP iaitu khafir harbi dan hukumnya haram............wajib keluar dari pakatan dengan segera sebelum terlewat.Lagi pun mereka ini nak jatuhkan kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam. Ini dah jadi pengkhianat kepada Islam sendiri serta negara keseluruhannya.

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 8:51 AM

Sekurang kurangnya nik aziz akan tahu bahawa dia tak boleh goreng semua orang dalam semua mass atas ilmunya Yang sejemput.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 8:57 AM

ULAMA YANG TAKDE KEPENTINGAN POLITIK ATAU ULAMA YANG ADA KEPENTINGAN POLITIK? ULAMA POLITIK SUDAH TENTU BERFIKIR SEPERTI POLITICIAN WALAUPU DIA SEORANG ULAMA. LAGIPUN PAS BUKANNYA SEMUA ULAMA PUN...DALAM TU ADA RAMAI ANWARINAS..JADI NAK HARAP APA LAGI PADA PAS?

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 10:32 AM

Terbaik bro, semoga akan insaf lah saudara-saudara kita yang tersesat jalan dan balik kepangkal jalan. Amin.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 10:54 AM

………… mungikin juga darahnya tidak naik, sebab jika beliau benar benar seorang yang beriman dan beramal soleh beliau tetap akan bersabar dengan dugaan yang diterima serta redha.

Amat jelas, sekarang merupakan pertembungan pendapat dari segi agama Islam. Mereka mereka yang kurang berpendidikan agama akan terbabas dek kerana pertembungan pendapat diantara mereka mereka yang bertaraf ustaz. Disebabkan itu timbul dua golongan pro dan kontra. Untuk digabongkan kedua dua golongan ini amat rumit dan mungkin yang pro menerima manakala yang kontra menentangnya. Parti PAS saya lihat telah berjaya merekacipta satu budaya yang dinamakan TAKSUB. Pemimpin PAS hanyalah menerima hukum hakam yang memberikan kepentingan kepada parti.

Tindakan yang murni dilakukan oleh kerajaan BN memberikan bantuan dipolitikkan sedangkan mereka faham akan hukum fitnah, syak wasangka dsb. Segala apa kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan BN diterima sebagai negative.

Dalam perkara ini, saya amat menyokong tindakan kerajaan BN yang memberikan bantuan terutama untuk agama dan bangsa. Diharapkan ustaz ustaz sekolah pondok sedia bersama kerajaan untuk pembelaan agama, bangsa dan Negara. Insya Allah akan disalurkan bantuan dimana perlu.

TG Abdullah Saamah nampaknya tegas dalam persoalan agama dan diharapkan dengan ilmu yang ada dijadikan amal agar tidak terjebak dengan kerenah keadaan persekitaran.

Wallahu’alam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 10:56 AM

yang pastinya lidah akan menjadi senjata. persoalan agama boleh dikatakan setaraf, tetapi lidah ada yang panjang dan pendek serta lurus dan berputar belit.

....................
Reply To This Comment ...................
KA
August 16, 2012 at 12:45 PM

http://wargamarhaen.blogspot.com/2012/08/hudud-pas-terima-sikap-dap-tidak-bagi.html just to share pandangan blogger PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 1:03 PM

Mana ada ulamak lain??? PAS sahaja yang ada Ulamak orang lain semuanya jahil sebab tu orang lain tak pandai agama.......semua fatwa mesti keluar dari Mufti PAS baru laku..

Tutup saja Majlis FAtwa Kebangsaan....kerana dah tak laku , apalagi Pak Lebai lain dianggap KORE' kaki ampu kerajaan bila tak selari dengan idealogi PAS..mudah saja hukumnya ...semua kitab dah tak laku...kita hijau PAS yang mesti di terima pakai.....Takbiiiiiir.Hancuuuuur agama....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 2:06 PM

Sepatutnya dari dulu ulama2 bangkit menentang kebatilan pas semenjak diktator tua (teringat aku masa TDM masih PM, diktator tua suruh TDM bersara dan jika TDM bersara dia juga akan bersara selepas itu) memerintah parti tersebut..
Banyak sangat kebatilan bermaharaja lela sementelah diktator tua bergabung dengan peliwat & penzina.. Nauzubillah..

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 2:46 PM

Terima kasih atas sumbangan KA. Kalau setakat mengurut belalai saja kita tidak akan kenali apa sebenar itu gajah. Atas sebab yang sama juga aku ada minta blogger pro PR juga dapat buat liputan mengenai isu ini... "Jika Din Turtle kelihatan lebih condong ke arah pro BN, aku harap ada pula blogger pro PR yang boleh usahakan juga mengumpul maklumat agar satu cerita yang lengkap dan menyeluruh boleh kita dapati. Bagi aku, yang paling mustahak ialah kebenaran harus diserlahkan, tidak kira pihak mana yang benar atau salah, atau dari perspektif mana kita melihat. Aku dah jelak dan jelek dengan tohmah dan fitnah yang mencacatkan kesucian agama kita, memecahkan perpaduan ummah."

"PAS boleh membuat perjanjian dan bekerjasama dengan DAP yang tidak dapat menerima hudud tetapi tidak boleh bersetuju dengan Umno yang tidak menerima hudud... Apakah sikap PAS itu munafik?" Kata2 itu saya ambil dari pautan yang KA beri di atas.

Itulah persepsi, tanggapan, fahaman dan kepercayaan yang berbeza antara yang pro BN dan pro PR. Orang PAS percaya 100% bahawa UMNO tidak menerima hudud. Jika itu yang dipercayai mereka, di mana pula pendirian mereka? Sudah pastinya menjadi seteru utama UMNO!

Sekarang isu HARAM MENYOKONG DAP benar2 memberi tamparan hebat kepada pemimpin PAS apabila pengikut2 mula terpinga2, tertanya2. Aku pasti Din dan juga GK akan terus beri tumpuan kepada isu ini. Kita tunggu dan lihat pula pandangan dari sebelah pro PR. Sehebat mana pula mereka mendepani isu ini. Jika ada artikel dari blogger pro PR mengenai isu ini harap dapat maklumkan, aku percaya Din tidak keberatan untuk siarkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 8:14 PM

bila masa umno tolak hudud.

org pas sengaja nk menuduh. siapa org islam yg xnak buat hudud. byk segi kene tgk byk bende kene tgk. mcm kazim elias ckp byk ciri islam kita dh ade di malaysia tinggal x buat hudud je lagi.

lagipn kalau dh tegar sgt mengaku diri lagi memperjuangkan hudud maka mana hudud kt selangor kt wilayah kt kedah kt terengganu kt kelantan? haram habuk pn xde. satu demo pn xde. tp bila bab undi boleh plak turun ramai2. setakat nk caci org senang la. tuduh org x pegang hudud. pencacai pas hanya kuat menyalak tp perbuatan ape pn xde.

kalau umno yg x dpt buat hudud dituduh menolak hudud maka pas yg x buat2 hudud pn boleh la kita simpulkan bukan saja xnakbuat hudud malah kelentong org ramai kata pejuang hudud. ckp senang la buktinya mana? mana hudud korang? x habis2 nk dabik dada tunjuk lagi islam dr org lain. padahal ape pn xde.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 8:55 PM

Mungkin kalau bantuan sekadar rm10ribu, pas tak bising. Bila dah RM2 juta !? Dengki la tuh ...

....................
Reply To This Comment ...................
August 16, 2012 at 8:57 PM

Point yang baik dari saudara berdua. Ilham buat satu lagi artikel nanti :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:39 PM

bersabar bang. kalau mereka dah sesat, janganlah pulak kita ikut sama.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:41 PM

mungkin dulu ulamak ulamak tak nampak atau tak terfikir kudis akan menjadi tokak. bagaimana pun alhamdulillah, atas kesedaran mereka mereka telah bangkit bersuara.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:43 PM

insya allah. tapi bagaimana kalau mereka akan menjadi lebih teruk dari sekarang? rasanya bukan mudah untuk mereka berpatah hala, namun sama samalah kita do'akan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:45 PM

ulam mamak dan ular dalam semak pun ramai didalam PAS saperti seorang facebooker yang mengatakan nabi tidak mengaku umat kalau tak undi PAS.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:46 PM

ilmunya tinggi tapi amalnya kurang. ilmunya digunakan untuk kepentingan peribadi yang bukan saperti diperintahkan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:48 PM

yang heranya, blog ini tak kelihatan pun pencacai PAS yang berikan komen. kenapa yer?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 16, 2012 at 11:49 PM

semoga perjuanganya berkekalan dan diharapkan tidak goyah dengan desakan pehak lawan

....................
Reply To This Comment ...................
August 17, 2012 at 12:00 AM

Mungkin sebab saya tak layan kalau ada yang cuba lari jauh dari topik!

....................
Reply To This Comment ...................
August 17, 2012 at 1:03 AM

Aku setuju sangat... tak terfikir kudis akan menjadi tokak! Bukan saja UMNO berlembut, tetapi ulamak pun sama. Mungkin kerana itu salah satu karakteristik orang Melayu... BIAQPI LAAA... Sebab tu banyak sangat manusia naik tocang. Tapi aku harap manusia2 ini tidak lupa satu lagi karakteristik orang Melayu yang cukup terkenal seantero dunia... Mengamuk kalau dah melampau-lampau sangat perangai dema.

....................
Reply To This Comment ...................
August 17, 2012 at 1:15 AM

Kamu dah jadi tuan rumah yang terbaik Din. Yang tak dilayan cuma yang keluar topik dan mencarut berlebih2an. Kalau setakat nak bagi pandangan yang berbeza, malah kalau nak hentam tuan rumah pun pun tak jadi masalah.

Aku masih ingat sorang penyokong PR yang asyik beri pendapat yang bercanggah, aku mintak dia beri hujah2 mengapa PR baik dan BN tidak, ingin tau dari sudut mana dia melihat sesuatu isu. Malah Din juga setuju untuk mulakan entry khas untuk kempen penyokong PR ini, tetapi malangnya dia menyepi.

....................
Reply To This Comment ...................
August 17, 2012 at 1:16 AM

Bila masa UMNO tolak hudud? Lama dah. Sebagaimana serongnya pandangan orang PAS melihat UMNO menolak hukum hudud, begitulah lurus dan tulusnya pandangan mereka mendokong fatwa Haji Hadi mengkafirkan UMNO. Cukup tebal dan kebalnya kepercayaan mereka hingga ke saat ini. Musuh sejati mereka adalah UMNO.

Itulah persepsi mereka dan kita patut sedar , terima hakikat itu, dan bertindak berasaskan faktor itu. Sebab itulah dalam setiap kesempatan yang ada aku cuba wujudkan peluang untuk untuk kedua pihak melihat suasana yang wujud sekarang melalui satu jendela yang sama. Pastinya sedikit demi sedikit kita akan berupaya mencari kesamaan bukan kelainan, memupuk persahabatan bukan permusuhan. Mungkin sukar, tapi tak salah untuk mencuba.

Bagi aku, impian yang indah tidak pernah membawa keburukan.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 17, 2012 at 2:42 AM

menolak nk buat hudud saja2 dan tidak dpt buat berdasarkan keadaan semasa adalah dua perkara yg amat berlainan. kita jgn tipu diri sendiri. kalau andai kata hari ni sultan umum akan buat hudud apakah implikasi pada malaysia dgn reaksi yg pelbagai, dgn melayu yg tidak bersatu dgn kaum cina memegang harta begitu byk di msia. belum lagi reaksi yg melihat demonstrasi campur tgn barat dan sebaginya. andai kata mereka bawa segala sumber ekonomi ke singapore misalnya mcm time kegawatan imf di indonesia dulu, apa akan jadi pada msia? byk keadan perlu dilihat. nk kata saya takut, terpulang. hakikatnya dlm islam sekalipn mengaskan yg paling penting adalah keamanan. kalau bbende ini terjejas maka nk laksanakan bende lain belum tentu. kalau sultan umum esok buat hudud bolehkan kita jamin keamanan lantaran reaksi pelbgai?

saya masih melihat kita semua yg mengucap semestinya nk hudud dilaksanakan. kalau x kenapa kita mengaku org islam kalau x cukup iman utk percaya hukum ini adalah terbaik.

kalau la memetik jari boleh buat hudud even org umno pn xkan fikir dua kali utk terus buat. semua org islam nk buat hudud.

tp kene jelas di sini menolak atau tidak.

xkan la malaysia yg begitu prihatin dlm hal ehwal islam dunia termasuk menyelamatkan org2 bosnia dulu boleh secara suka2 menolak hudud? mesti ada sebab. nk cari x susah. rujuk chedet dia dh explain nape.

kita berckp seoalah2 org umno mmg menolak hudud atas sebab suka2. barangkali ada sebabnya.

hakikatnya mcm mana kita nk buat sekarang. kalau dulu x dpt buat apatah lagi sekarang. silap2 kalau umno yg usul buat hudud pn pas akan tolak dan tentang sbb yg usul adalah org umno.

itu belum termasuk peranan kita masing2. adakah kita dh menjadi cth baik utk org kafir melihat indahnya islam utk membenarkan kita buat hudud? dgn segala kes dadah mat rempit buang bayi dan sebagainya. peranan kita bukan sekadar mengeji kerajaan sbb x buat hudud. ini adalah peranan org islam secara menyeluruh. antara lain termasuklah peranan supaya kita bersatu sebelum kita boleh usul nk buat hudud pn. tp itu pn kita x boleh buat. maka jgn sekadar ckp org umno tolak...

melayu hampa-

....................
Reply To This Comment ...................
October 7, 2012 at 1:34 PM

Kalau nak tahu Nik aziz tuh idolanya Syeikh Muhammad Abduh .. Wahabi besar yg pernah bertikam lidah dgn Syeikh Yusuf An Nabhani .. Last2 Syeikh Muhammad Abduh Kalah Juga ... Ahluss Sunnah Juga Yg menang dalah hujah Ilmi.. Dah terang lah Nik Aziz Nih Paham Muda Wahabiah Ibnu Taimiyah AL Bani.. .. Perosak Akidah dan Pemikiran Umat Islam Malaysia .. Suruhlah Nik Aziz nih Berundur ... Sebelum Parah..

Post a Comment