........... UPDATED 12:33 am - Jalur Gemilang DiHINA ! BIADAP | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

UPDATED 12:33 am - Jalur Gemilang DiHINA ! BIADAP

Friday, August 31, 201256comments


UPDATED 12:30 AM

Disebabkan gambar2 Jalur Gemilang yang dihina dibawah, saya terpaksa melayari blog2 pembangkang bagi mencari lagi kot2 ada lagi visual yang sama. Ternyata tidak ada. Harap pihak berkuasa SIASAT !

Saya copy juga gambar2 terbaru ini -





Soalan saya - Tidakkah patut mereka ini semua diambil tindakan kerana berkumpul secara haram ? Apakah beza BERKUMPUL DIDATARAN MERDEKA dengan BERKUMPUL DIMANA PUN ?

Apakah AKTA atau UNDANG2 hanya laku jika diDataran Merdeka saja ? Kalau berkumpul diLUAR Dataran dikira OK ? Peliknya undang2 kita .....

PS - Maksud saya, Hanya berkumpul di DM saja yang perlu permit ? Kalau berkumpul selain dari DM tak perlu permit ? Begitukah disebut dalam Akta Apakenamanya ?

                                              **************************************

Niat hati memang tak nak layan Janji Bersih tapi gambar dibawah buat darah menyirap !


WHAT THE HELL ? ? ?


Dari Lamanizz

INI DAH KIRA BIADAP NAK MAMPOS ! Harap pihak berkuasa BERTINDAK !

BACA - KLPOS

Share this article :

+ comments + 56 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:10 AM

Inilah wajah2 haiwan peliharaan anuar.....

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 12:11 AM

kurang ajar!!! tak sedar diri!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:20 AM

kurang ajo... masing2 muka mcm berok, nak tiru bendera singapore yer... pi la dok kat singapork, mula2 bulan bintang tu warna kuning pastu nanti ubah color jadi putih kan.... orang melayu x ada jati diri lagi kan.. masing2 melayu pengkhianat bangsa..menyirap betoi aku....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:22 AM

Bunuh jek malaon2 ni semua!! tak kenang dek untong!!! MEMANG BIADAP!!!! ANJINGGG!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:23 AM

inilah muka2 pengkhianat bangsa melayu, masing2 muka macam berok, celaka lah korang

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:25 AM

Anak melayu dah terlampau mewah...tak pernah rasa kesusahan mmg begini lah perangainya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:25 AM

Dh mcm bendera singapore..

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 12:32 AM

sampai macam ni skli PR buat bendera Malaysia....biadap...kurang ajar sungguh...menyirap darah aku....sampai kan bendera negara sendiri di hina...macam mana kau nak pertahan kan negara kalau bendera sendiri ko boleh hina!!! bangsat!!!

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 12:38 AM

Nak jadi apa dia orang ni???

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 12:39 AM

pihak berkuasa kita ada teloq ka? hehe...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:47 AM

Nak beritahu pada Pakatan. PRU 12 dulu aku undi pakatan. Yang akan datang minta maaf, kelakuan macam beruk. Undi aku mungkin tak penting bagi kamu, tapi memang aku takkan mengundi Pakatan lagi. Ingat, bukan aku seorang yang fed up, ramai lagi.

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 12:50 AM

... Siapakah dan dimanakah PIHAK BERKUASA kita sekarang ini ??? ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:57 AM

kata nak berhimpun secara hormat tetapi kenapa bawak objek-objek yang boleh menaikkan darah?

takpe, takpe, PRU nanti, tahulah langit itu tingi atau rendah, kan, kan.

bako

bako

bako

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:58 AM

ini macam bendera Singapore .. juga macam bendera Indonesia.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:58 AM

bendera malaysia ada nilainya...maka puak janji bersih
buat yg bukan bukan kpd bendera malaysia....maka rakyat
malaysia yg cintakan negara semakin menyampah kepada PR!!!!

mereka menghancurkan diri sendiri!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:58 AM

ACTUALLY ALL THOSE IN YELLOW MUST GO....WHILE YOU ARE WELCOME DONT OVERSTAY IN MY BELOVED COUNTRY MALAYSIA. JALUR GEMILANG IS HERE TO STAY FOR ETERNITY.GUESS THOSE HOLDING THE NEW FLAGS SHAME ON YOU.DULU KINI DAN SELAMNYA JALUR GEMILANG.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 12:58 AM

diorang ni duk kutuk bendera yang ada sekarang tiru Amerika...tak ada jati diri katanya...fair enough....alih alih...diorang propose pulak satu bendera baru macam kat atas tu...ädaptasi (bahasa kasar tiru) dari indonesia dan singapore kata nya...tak ada pulak malu..tak ada pulak nak kata hilang jati diri???

abis lah lepas ni kita kena kutuk lagi dengan puak indonesia...kata kita curi bendera mereka pulak!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:02 AM

belum dapat kuasa nama tuhan kena gadai

belum dapat kuasa sanggup ikut telunjuk asing,

bila dah dapat kuasa akan digadaikan semuanya

huh, dahsyat dah ni

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:04 AM

Tahniah Janji Demokrasi. Engkau berjaya PANASKAN bloger Penyu Pukimak ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:04 AM

teruknya "bendera Malaysia" ... versi indonesia / singapore
lagi cantik bendera umno :)

http://2.bp.blogspot.com/-KQ2n3sQstgc/Tb-cx91BsYI/AAAAAAAAB2c/Bq9ZMTvO_bk/s400/Bendera%2BUmno.jpg

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:04 AM

Hisham mana ada telor.Setakat bagi amaran sambil tersengih2 bolehlah.Kerajaan yang lembik patutlah kena buli.

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:08 AM

I LIKE ! Hahahahahaha .... berkesan juga saya menulis selama ni :))

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:11 AM

dalam dunia ni ada 2 jenis manusia sahaja samada baik atau jahat. fikir-fikirkan

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:12 AM

seperti saya tulis - Berkumpul selain dari Dataran Merdeka tidak perlukah permit Polis ?

Ini dah bukan satu 'majlis' lagi dah...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:13 AM

kalau di AS ada kelakuan macam ini,

kalau tak di hantar ke Guantanamo

mungkin di hantar ke kutub selatan

ha ha, bolehlah berdemo dengan demon 24/7.

hmmmmm

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:14 AM

ni bukan majlis tapi najis pencacai PR!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:15 AM

cam cita my name is khan je .. kekeke

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:16 AM

Cina kuno percaya, kalau nak halau demon gunakan mercun

korang tak nak ikut panduan Cina kuno...rugi, rugi, Yoep

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:19 AM

kalau di depan polis Iran, perusuh puja bendera asing...sendiri mau ingat lar.

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:21 AM

ambo tak hairan pencacai pr nak tukar2 bendera ni sbb mrk dah berbaiah bertaklid buta kpd perjuangan pr yg tak pernah ikhlas utk agama, bangsa & negara ni...

ntah negara cacamerba mana mrk nak:
http://antibohmau.blogspot.com/

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:25 AM

ceh, kata kita tiru bendera org la konon.. korg tiru bendera org tu tak kata apa lak.. memang korg ngn pemimpin korg sama bangang. cakap lain wat lain. PR (propa rakyat)memang tk sedar diri, belum jadi kerajaan dah porak peranda negara,

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:27 AM

permit tak perlu tetapi adab perlu patuh...jangan timbulkan provokasi...mudah saja, tetapi batu api banyak sangat...nak wat cam ne...hmm...ada mata tengok, ada telinga bukak, bro.

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:28 AM

percaya lah bila orang melayu sendiri hina negara sendiri orang cina pulak makin naik tocang...13 mei akn berulang kalau perkara ni tak dibendung pepatah 'tak kan melayu hiland didunia' lama2 nati hilang la bila orang melayu perangai macam beruk tak beradap hina bendera. sedangkan zaman nabi dulu masa perang bendera islam yang merupakan panji dijaga elok...payah nak jatuh ke tanah tapi skrg ada orang melayu tak sedar diri nak tukar bendera elok sangat la perangai tu fikir2 la

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:33 AM

hahaha..PR(propa rakyat) nak wat negara yang berjati diri.. cakap tak serupa bikin la!! ko kata jalur gemilang ikut bendera org, bendera yang ko wat tu BERJATI DIRI la sgt.. memang bangang. Idupo nk menyusahkan org jer.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:35 AM

mungkinkah ini setan-setan yang Samidol Postor maksudkan dan diperlukan untuk menguasai putrajaya? rasa-rasanya iyolar tuh!

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:36 AM

betul ke tak perlu permit ? Habis tu kenapa perlu permit kalau di dataran Merdeka ?

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 1:37 AM

Selagi bendera yang sedia ada masih berkibar adalah amat biadap untuk mengibarkan bendera lain walau atas apa alasan sekalipun.

Bendera merah putih(sang saka) ada sejarahnya dikalangan negara2 nusantara sebab itu kita tengok 'bendera baru' negara pakatan mirip dengan bendera s'pora dan indon.Tapi sebenarnya mirip juga dengan bendera umno dan pas huhuhu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:42 AM

bendera pun copy bendera us, lagu pun ciplak lagu memula moon...merdeka apanya...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 1:58 AM

atas arahan mahkamah kot .. ??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 2:06 AM

kalu mcm ni punya ramai yg dtg walaupun tiada cabutan bertuah...lagi penin la Najib..lg lambat la pru...lagi banyak rakyat dpt Brim..

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 2:11 AM

Bukan takde teloq, diaorang nak biar jer anjing-anjing liar ni menyalak.. Sampai masa tembak kasik kiok..

....................
Reply To This Comment ...................
August 31, 2012 at 2:11 AM

cute :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 2:23 AM

dengar cerita Pak Haron minta baju kuning bertobat kerana menghina negara sendiri.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 2:27 AM

logo merdeka Pakatan pun ada burung merpati sebijik macam logo satu puak kritian, apa pula natijahnya?

....................
Reply To This Comment ...................
Ozone_Crash
August 31, 2012 at 3:24 AM

Tahniah kejayaan Janji Demokrasi. Dalam rancangan asal PR, malam ini sepatutnya berlaku "Arab Spring". Malangnya gagal lagi Anwar hendak membuat "Letusan" tersebut. Pilihanraya bukan di KL sahaja malah satu Malaysia.Bagi saya tidak ada apa yang hendak digusarkan dgn dakwaan kononnya "janji Demokrasi" berjaya.

Saya juga boleh mengatakan bahawa bendera Singapura diciplak dari bendera Indonesia.Yang membezakan bendera singapura dan Indon hanyalah bulan sabit dan lima bintang pada bendera Singapore. Adakah Singapura dan Indonesia masih tidak merdeka????

Anda mungkin terlalu emosi hanya kerana lagu,tetapi anda tidak emosi terhadap akidah umat Islam, ketidak seimbangan prinsip dalam pakatan yang anda anuti.Jelas anda hanyalah seekor burung kakak tua yg mengangguk-angguk dengan kepala yang kosong.

Kejayaan Janji Demokrasi yang anda banggakan pada malam ini merupakan satu kegagalan bagi Anwar kerana sepatutnya Anwar bakal dinobatkan sebagai Perdana Menteri pada esok hari.

Walaubagaimanapun tahniah atas "kejayaan dalam kegagalan" Janji Demokrasi.Cuba lagi dgn Tema yg lebih puaka dari hari ini.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 6:40 AM

Kita sama sama dapat saksikan bahawa kedaulatan undang undang negara kita sudah pun dicabar oleh puak puak Pakatan. HISHAM adalah orang yang bertanggungjawab dan perlu ditumpukan perhatian dalam PRU mendatang. Tiadanya beliau tidak merugikan kita dan dengan adanya beliau dapat disaksikan didepan mata. Ini bukan kali pertama, kali kedua tetapi telah berulang kali. He’s a man of WORDS and NO ACTION. Tidak hairanlah negara boleh menjadi kacau jika Menterinya bertindak tidak mengikut undang undang.

Amat jelas sekali setiap pertubuhan haram perlu dibendung dengan undang undang. Dalam hal sebegini kompromi telah dibuat untuk mereka melakukan perhimpunan. KENAPA? Jelas sekali HISHAM telah melanggar undang undang. Kita dapat melihat pertubuhan HARAM yang sama telah dan akan melakukan provokasi terhadap kerajaan. Mereka tidak berasa takut sebab mereka tahu HISHAM seorang yang penakut, yang play safe (konon) dan takutkan kehilangan undi (mungkin) dan hanya memberikan AMARAN. (That’s the best he can do dan berasakan beliau telah menjalankan tugas),

Setapak ke hadapan mereka bertindak. Bendera negara pula yang menjadi sasaran. Sudah jelas tindakan mereka sekali lagi mencabar undang undang. HISHAM akan senyap dan masih menunggu akibatnya. Kepada mereka mereka ini, selagi tidak ditankap maka mereka didapati tidak bersalah.

Berkenaan dengan JB, ramai mereka yang sayangkan agama, bangsa dan negara telah selari memberikan pendapat saperti yang penulis sarankan, iaitu tangkap penganjur dan beberapa individu yang tertentu bagi mencegah berlakunya perhimpunan JB. Kenapa sebuah organisasi gangsterisma boleh dilumpuhkan dengan tertangkapnya ketua kumpulan itu saperti BOTAK CHIN? Akhir kata HISHAM SEMEMANGNYA BODOH TIDAK BOLEH DI AJAR DAN PANDAI TIDAK BOLEH DI IKUT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 7:04 AM

Nama saya khan dan saya bukan pengganas.

....................
Reply To This Comment ...................
tebing tinggi
August 31, 2012 at 8:35 AM

Bukan setakat kurang ajar dan tak sedar diri,ini melambangkan kalau mereka dibiarkan mengambil alih kuasa mereka akan menukar segala-galanya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 9:26 AM

Surat terbuka kepada Pak Samad,
Salam sejahtera aku ucapkan kepada Pak Samad. Pertamanya, aku tidak tahu sama ada wajar atau tidak aku ucapkan selamat hari kebangsaan atau selamat hari merdeka kepada kamu, wahai Pak Samad. Ini kerana pabila aku melihat gelagat kamu dan kumpulan kamu semasa sambutan diambang merdeka semalam, dapat aku rumuskan bahawa bagi mu negara Malaysia ini masih belum merdeka. Bagi mu negara Malaysia ini masih terjajah dan siapakah yang menjajah Malaysia ini, siapakah yang menjajahnya, aku tidak tahu.
Mungkin jauh di sanubarimu semangat Indonesia Raya masih ada dan utuh serta kekal untuk kau perjuangkan. Manakan tidak, apabila aku melihat bendera yang kumpulan kamu arakan sempena sambutan diambang merdeka itu adalah bendera Indonesia Raya. Bendera ini akan kamu dan kumpulan kamu gantikan setelah kumpulan kamu menguasai pemerintahan Negara Malaysia ini. Kibaran Bendera Sang Saka Malaya akan menggantikan kibaran bendera Jalur Gemilang pada sambutan Hari Merdeka yang akan kamu dan kumpulan kamu raikan kelak. Pada Hari Merdeka nanti bendera Jalur Gemilang yang menggantikan kibaran bendera Union Jack atau Malayan Union akan digantikan dengan Sang Saka Malaya. Ini bermakna Jalur Gemilang yang menggugurkan Union Jack akan digugurkan dan diganti dengan Sang Saka Malaya. Pertukaran bendera ini bermakna sebuah negara baru akan terlahirkan sama seperti sejarah lahirnya negara Malaysia.
Nama apa yang akan kau berikan kepada negara bertuah ini yang akan menggantikan nama Malaysia, wahai Pak Samad. Ini kerana bendera baru, adalah lambang lahirnya negara baru. Nama negara itu tentulah bukannya Malaysia, pastinya ada nama lain yang tersemat di sanubari mu itu. Khabarkanlah agar kami mampu bersedia dengan awal untuk tuturkannya. Agar lidah kami tidak pelat dengan sebutannya.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 9:45 AM

Tidak hairan jika tiada apa-apa tindakan pun yang akan diambil ke atas pengkhianat-pengkhianat negara ini. Lihat sahaja dengan beruk-beruk perusuh Bersih 3.0, apa dah jadi dengan mereka?...Nothing. Besar kemungkinan beruk-beruk Bersih 3.0 ini termasuk dalam kalangan yang berhimpun ini.

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 10:13 AM

hmmm..sang saka malaya? mirip bendera singapura dan indonesia.

di singapura dan indonesia, tiada sekolah vernakular. semua SATU SEKOLAH.

di indonesia lagi best, tidak boleh gunakan nama CINA. nama mesti di indonesia kan..dan banyak lagi..

adakah penyokong2 DAP setuju? adakah masyarakat cina dan india di Malaysia setuju? tapi yang aku seratus peratus pasti, wajah2 ?melayu dalam gambar2 itu adalah wajah2 melayu bodoh yang tak tahu sejarah dan tak tahu hujung pangkal..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 11:00 AM

Semoga Allah melaknati semua penghimpun Bersih. Aamiin.......

Berambus engkau semua dari bumi yang tercinta ini!!!!

Laksa Johor

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 11:19 AM

Aku bangga dengan semangat perjuangan yang kamu tunjukkan. Amat tinggi semangat yang kamu pamerkan. Walaupun kamu nampak keletihan dek umur mu di hujung usia namun kamu gagahi dengan penuh tekad dan meneruskan perjuangan kamu atas nama "janji demokrasi". Janji demokrasi yang akan mengubah landskap negara Malaysia ini. Terlihat dalam semangat menggantikan bendera Jalur Gemilang.
Tentu lebih jauh lagi kamu akan melangkah. Pastinya lagu Kebangsaan, Lagu Negaraku akan diganti dengan lagu yang baru. Irama dan rentak yang baru, nada dan melodi yang baru. Lagu itu tentunya adalah gubahan dari sajakmu sempena terbinanya negara baru yang kamu dan kumpulan kamu inginkan. Apakah nama lagu yang akan menggantikan lagu Negaraku itu wahai Pak Samad.
Pastinya kau akan meneruskan langkah perjuangan mu itu dengan lebih jauh lagi. Sebagai negara baru, perlembagaan baru akan digubal. Apakah akan ada kedaulatan institusi istana di dalam perlembagaan yang akan kamu bentuk kelak. Melihat kepada tingkah kumpulan mu yang agresif menyerang institusi istana, aku yakin kamu akan kuburkan institusi istana yang menjadi penampan kepada kemuliaan bangsa Melayu di bumi bertuah ini. Pastinya kamu dan kumpulan kamu akan kuburkan hak-hak keistimewaan bangsa Melayu yang tercatat dengan utuhnya di dalam perlembagaan Malaysia. Kebencian kepada semangat kebangsaan terlihat kepada nada bicara kamu dan kumpulan kamu dan sanjungan kepada semangat rasis terpamer dalam bicara kamu dan kumpulan kamu, sehingga ada kumpulan kamu berjuang mahu menubuhkan sekolah aliran tertentu dan mengetepikan penggunaan bahasa Melayu di dalam sistem pendidikan mereka. Wahai Pak Samad, di mana akan kau semadi kan teras yang mempertahankan bangsa Melayu di bumi bertuah ini. Aku ingin mengetahuinya agar senang bagi anak bangsa yang masih cintakan bangsa Melayu ini melawat pusaranya nanti.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 11:20 AM

Sebagai negara baru sejarahnya juga tentu baru, aku yakin gabungan antara kamu dan seorang politikus tersohor dengan kebaikan budi dan kemurnian akhlak yang dibuktikan melalui peristiwa di dalam bilik 121 di sebuah hotel akan mampu mencipta sejarah baru. Tentunya Tun Abdul Rahman akan dianggap sebagai The New Colonial, Tun Razak pula tentunya akan dikenali sebagai bapa Rasis Melayu, Tun Hussien Onn pastinya akan dikenali sebagai warisan semangat rasis Melayu, Tun Mahadir Mohamed akan dikenali sebagai Maha Firaun, satu nama yang abadi yang kumpulan kamu pernah jajakan dulu, Tun Abdulah pula pastinya akan dikenali sebagai bapa pelopor Islam Hadari Moderat tajaan barat, Manakala Najib Tun Razak pastinya akan dikenali sebagai diktator zalim dan kejam kerana membunuh Altantuya serta membazirkan wang negara kerana membeli kapal selam demi keselamatan negara.
Dan pejuang kemerdekaan yang berjaya membebaskan negara baru itu pastilah kamu, manakala komunis dan kumpulan berhaluan kiri pastinya akan dijulang sebagai pejuang kemerdekaan sejati. Lantas terlintas di fikiran ku, kepada blok komunis mana akan kamu sandarkan pergantungan kamu selepas kamu memerdekakan negara Malaysia ini. Atau adakah kamu akan gabungkan negara Malaysia ini dengan republik Indonesia, atau kamu jadikan negara ini sebagai sebuah negara republik. Cita-cita ke arah itu nampaknya jelas kelihatan di dalam rentetan tata laku kamu dan kumpulan kamu telah pamirkan.
Akhir kalam untuk kamu, wahai Pak Samad. Bangkitlah dari tidur dan halusinasi mu itu. Halusinasi mu itu amat berbahaya untuk bumi bertuah ini. Semoga dengan bangkitnya kamu dari halusinasi dan mimpi mu itu maka akal fikir mu mampu mencerna kata bicara dan tipu muslihat pendusta negara dengan lebih jelas. Maka kamu dapat melihat dengan minda yang sedar dan akal yang faham bahawa negara Utopia hanya wujud di dalam planet nun jauh di hujung galaksi, dan bukannya berada di galaksi bima sakti ini.
Kepada rakyat Malaysia yang masih waras, aku ucapkan selamat Hari Merdeka dan selamat Hari Kebangsaan, di bumi ini kita berpijak di bawah langit ini kita bernaung kesetiaan kita tumpahnya hanya di sini. Buruk ataupun baik negara ini, hanya Malaysia milik kita. Jelek atau gah batik yang digarap oleh anak Malaysia, ia tetap kebanggaan kita walaupun ada pemimpin yang mencerca hinanya batik milik kita dan indahnya batik negara Indonesia yang mana pemimpin itu mahu diangkat dijulang menjadi perdana menteri negara Malaysia. Semadikan cinta anda kepada Malaysia. Janji ditepati adalah bukti komitmen penuh ikhlas kerajaan pada sebuah manifesto yang dilahirkan dengan penuh sedar dan bukannya sekadar kata manis penarik jiwa pada manifesto di saat menjelang pilihan raya sedangkan ia hanya retorik semata. wasalam.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 31, 2012 at 11:26 AM

dap akan provoke, melayu liberal x sedar diri akan mengikut telunjuk dap,

pas dan kadang2 dgn maza akan follow up kasi fatwa mempertahankan ape yg derang buat. umno akan serang( utk untung politik atau kerana maruah negara wallahualam).

seterusnya dua2 akan lawan. masing2 akan ckp jgn politikkan isu ni. tp akhirnya diamkan mcm tu tanpa kesudahan dan tindakan dr polis.

terus terang saya byk mempertahankan polis walau ape pn. pantang bagi saya yg menggelar polis anjing atau lembu. dh buang friends byk kot. tp kali saya hampa. lagi2 isyarat berdiam dr hishamudin. x cukup kalau hanya badan bebas bagi report. bende dh jadi mcm retorik pembangkang pn x takut. bagi la ribuan laporan polis pn.

akhirnya yg menang adalah cina kiasu yg racist. mereka tau provocation mereka kali ni x ditentang lagi. experiment berjaya. mereka akan experiment dgn provocation yg lagi melampau. yg dekat dgn melayu cthnya islam. bila nnt islam dihina kita semua bertanggungjawab.

kali ni kalau kita serbu segala ibu pejabat PR mcm indon akan buat kalau kita hina bendera mereka (sbb tu cina kiasu yg racist sana mcm anjing cawat ekor) insyallah kita akan kasi mesej berlainan pada cina kiasu yg racist ni. tp almaklum kita ni penyabar..

sampai bila?

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
September 2, 2012 at 10:30 PM

Tahniah, hebat sungguh bahasa, dalam sungguh makna. Jati diri melayu masih subur dalam diri.

Post a Comment