........... GEMPAR ! Saifuddin Keluar Umno, Masuk Pas ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

GEMPAR ! Saifuddin Keluar Umno, Masuk Pas !

Monday, August 13, 201228comments


Memang menggemparkan ! Selepas kerap kali menimbulkan kontroversi dikalangan pengamal media Umno melalui kenyataan2nya, akhirnya Dato Saifuddin mengambil keputusan nekad untuk meninggalkan parti Umno dan menyertai PAS malam tadi.

Acah jer tuh... tapi ada tujuannya. Kalau berita macam ni memang GEMPAK ! Sebabnya beliau masih muda, masih punya masadepan dalam parti dan masih berkhidmat. Walaupun cara NewPolitics sering membuatkan para bloggers bengang, namun beliau masih dianggap relevan dalam Umno dan kerajaan.

Bandingkan dengan berita ini - TAMRIN KELUAR UMNO, MASUK PAS !  !  Saya pakai huruf BESAR siap dengan dua tanda seruan, tapi rata-rata respon pembaca adalah - Ada aku kisah ..... takpun, Siapa dia ? 

Muka si Hamrin ni pun saya tak perasan macamana ....


Jadi memang lawaklah bila Harakah dan para bloggers Pas begitu teruja bila Samrin masuk Pas ! Dua tiga hari sebelum itu lagi mereka dah buat saspen - Esok akan ada pemimpin Umno masuk Pas ! Fuyooooo ........ Bila keluar je nama Kamrin, takde sorang pun kisah hehehehehe ....

Nasib baiklah kau Namrin ..... ada peluang nak jadi calon dengan tiket Pas.

PS - Minta maaf ya YB Saifuddin, saya tumpang pakai nama ngan gambar, NO OFFENSE ya, takde niat apa-apa ... sebagai perbandingan jer. hmmmm ... Kalau ramai yang baca bermakna memang tuan masih laku ! hehehehe ...

Share this article :

+ comments + 28 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 10:12 AM

Minta maaf ya para pembaca sebab buat gempak :) Fahamkan maksud artikel ini ?

Mesej kepada Pas PR jer, nak buat gempak pun biarlah betul2 GEMPAK ! ni si Tamarin masuk Pas pun nak kecoh ...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:12 AM

kambrin hitam...

....................
Reply To This Comment ...................
KA
August 13, 2012 at 10:12 AM

laaaa Din ni. Buat saspen aje pagi2 ni. Ingatkan betul. hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:13 AM

terbaik la..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:13 AM

ada aku kisah.. hahaha..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:18 AM

Tamrin? Tamrin who? Standard la PAS. Artis pencen, polis pencen, businessman yang gagal dan semua losers yang akan masuk PAS. Bila masuk mereka akan pukul canang seolah kemasukan mereka akan menyebabkan UMNO tumbang overnight. Pathetic.

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:19 AM

mula tu ingat nak maki jer ! Tapi bila baca balik, macam kelakar pulak .... hahahaha...

ada aku kisah .... baik samrin atau shamsudin

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 10:20 AM

kah.kah.kah siapa Thamarin tu yer...oooo yang songlap duit MARA guna untuk buat rumah besau tu yer.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 10:25 AM

Yang pasti, memang RAMAI GILER yang klik !

OK, TAK BUAT LAGI DAH ! sekali ni jer ..hehehe

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 10:26 AM

Zamrin tu sape?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:29 AM

sebaik acah ajo....dia ni salah seorang pemimpin yg bijak yg UMNO ada...pemimpin yg guna akal bila berbicara...di KPT dia yg lebih nampak kepimpinan dan kebijakkannya dari pada menterinya...wassalam

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:35 AM

hahahhahaa.... statment menggemparkan...tapi kalu jadik pun tetap kami x kisah

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 10:44 AM

Tamborin masuk PAS?? Haa... sape tu?? Makin rancak goyang tamborin nampak... eh.. eh.. goyang.. goyang...

http://id.wikipedia.org/wiki/Tamborin

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:07 AM

kicap tamrin masuk PAS? biar betul ni!!! takutnya!!! gemparnya!!! whahahaha!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:08 AM

ye ke, mcm tak menonjol tu adalah....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:20 AM

Sapa???
KELMARIN. Patutlah aku tak kenal.

Akulamat.

....................
Reply To This Comment ...................
Otak geliga
August 13, 2012 at 11:26 AM

byk giler nickname Tamrin....terGELAK baca entri ni....hahahahaha

TERBAEKKKKK!!!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:26 AM

Tamrin ni yang menag More Jutaria dulu ka? ha ha ha ...silap...itu Samerin...:)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 11:37 AM

Siapa?? Tamin?? bukan nama tuh yg buat kicap tuh ke?? :-D

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 3:14 PM

Tak kisah tapi jadi bahan blog? Kisahlah tuh!!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 3:40 PM

Tamrin Ghaffar Baba ke??? Aku kenal bapak dia je, anak dia tu sape eh?? Gelamor ke...

Kalau cucu Ghafar Baba, si Mursyidul Am TIBAI tu aku memang kenal sangat. Dulu PKR sekarang TIBAI PGayR... hehe

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 4:15 PM

Assalamualaikum wbt.. maaf,bukan nk komen politik..
adab sopan selalunya sinonim dgn kaum melayu..setiap gelaran yg kita lemparkan x semestinya akan ditelan tanpa rasa pahit.. ringkasnya.. xbek tukar2 nama orang.. kecik ati dia.. kecik lagi hati maka ayah dia..camna kalo org len panggil nama pelik2 kat kita..mesti perasaan maka ayah kita pun x bes kan..^^ nama2 cantik2 kalau tukar satu huruf pun bleh jadi maksud cantik @ sebaliknya..ingat setiap apa yg kita ungkapkan adalah doa....begitu jagk tajuk entri ni.. sekadar meningat sesama kita..nty nk mati xdan nk minx maaf.. xpasal2 kena cari orang tu kat mahsyar kelak...^^ apapun kesalan ngn seseorang kna minx maaf.. saya pun nak minx maaf kalu teguran ni mengguris ati semua...

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 5:57 PM

Ishhh... Kamu ni Ding, kasi saspeng aje... Mentang2 le kawang tu baru deny tak jadi masuk PKR.

Kali ni aku tengok grafik mung kureng skit, takde oomph macam gambo Hisham gelak mengekek baru2 ni. Takde ke gambo Tamarind yang macam asam jawa tu?

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 7:02 PM

Mualaikumsalam wbt..

Terguris ati gak sebab 'Aku pengEmis' sendiri pun taknak guna nama yang mak abah bagi. Sedih kalau dema tau anak dema jadi pengemis. Tapi kita semua tau akan hasrat dan maksud yang kita beri kepada diri sendiri, tentunya tidak mahu menjatuhkan darjat sendiri. Walau apa pun, terima kasih kerana saling ingat mengingati sesama kita.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 9:53 PM

Tak kisah pun... sesaje nak menyakat je. Salah ke??

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 8:40 AM

bro wah sokong lu....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 8:42 AM

org nie dulu dalam UMNO banyak makan duit rakyat....dah senang dan kaya masuk [Pas pulak.....pengikut pak Anuar jugak....

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
December 11, 2014 at 8:23 AM

sedap je mengata ke org..
diri sendiri abaik benor ke..
paku dulang paku serpih..

Post a Comment