........... GEMPAR ! Abdullah Saamah KAKI KENCING ? ? Saya Tuntut Kebenaran | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

GEMPAR ! Abdullah Saamah KAKI KENCING ? ? Saya Tuntut Kebenaran

Sunday, August 12, 201223comments



Dibawah saya copy satu perenggan dan video dari blog Pas -


ADUN Kelaboran, YB Mohd Zaki Ibrahim menjelaskan siapa sebenarnya Abdullah Saamah. Mohd Zaki mendedahkan bagaimana Abdullah Saamah menerima cek bernilai RM50,000 dari Muhyidin Yasin untuk bantuan kepada Pondok Geting. Mohd Zaki juga mendedahkan bahawa Pondok Geting sebenarnya tidak wujud dan gelaran Tuan Guru yang diberikan kepada Abullah Saamah hanyalah dibuat untuk mengaburkan pandangan rakyat.

 

                                     **************************
Saya tulis apa yang saya fahami dari video diatas - 

Untuk lawan Pas, Umno main kutip mereka yang berperwatakan Ustaz, lagi baik kalau dari pondok2, bubuh gelaran Tuan Guru Haji Abdullah Saamah ...  tapi TAKDE ANAK MURID SEORANG PUN ! PONDOK PUN TAK WUJUD ! Kemudian dijadikan jurucakap bagi menyerang pemimpin2 Pas.

Pendekkata - Tuan Guru Haji Abdullah Saamah adalah seorang PENIPU ! 'Ustaz' cari makan, dibayar untuk berlakon sebagai ustaz dan serang Nik Aziz @ Pas.

Semuanya LAKONAN yang didalangi oleh Umno.

Begitu juga Zainal Abidin yang kononnya mengaji  pondok di Pasir Tumboh. Asalnya cuma penjual pasar malam, kemudian buka kedai kopi depan mesjid, tak laku.... kemudian buat rumah di Pulau Ular tapi mengaku sebagai 'pondok' padahal tidak ada sorang pun anak murid.

Muhyiddin ditipu bila bagi derma buat pondok yang tak wujud. Abdullah Saamah dapat RM100k, Zainal Abidin dapat RM50k.

Tapi kemudian  Zaki kata cuma sampul surat saja, duit belum terima.

Begitulah dakwaan seorang ADUN Pas, Zaki Ibrahim dipentas ceramah. 

Bagi saya ia satu dakwaan yang SERIUS yang harus mendapat reaksi dari Umno dan empunya badan dengan SEGERA supaya umat Islam dapat tahu kedudukan sebenar. 

SALAH SATU PIHAK ADALAH PENIPU, TIDAK ADA JALAN TENGAH ! Samada Abdullah Saamah telah menipu jutaan umat Islam Malaysia dan Umno serta saya sendiri termakan penipuan itu ATAU YB Zaki yang menipu dan tindakan harus diambil keatas beliau.

SILA AMBIL TINDAKAN SEGERA  !  SAYA TUNTUT KEBENARAN !


PS 10:30am - Saya tidak akan siarkan komen yang berupa tuduhan liar yang mendakwa si Zaki atau Abdullah yang tipu. Saya nak tahu cerita yang sebenar bukan nak layan tuduhan liar.  Dan jika ada yang mahu cerita pengalaman dengan isu diatas, jangan guna anon. Atau anda boleh emel saja kepada saya.... Ini isu besar bukan main2.

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 10:31 AM

Takbur nya cara bcakap..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 10:55 AM

no komen..tp kalu kehadiran ulama dkt pru ni..hehhehe..paham2 la..

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 11:05 AM

http://epondok.wordpress.com/category/pondok-geting/

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 11:43 AM

BRO DIN..

ANTARA ORANG BIASA DENGAN SEORANG POLITICIAN, SIAPA YANG ANDA LEBIH PERCAYA? KALAU TANYA AKU, AKU LEBIH TAK YAKIN DENGAN KATA2 SEORANG POLITICIAN.

TAPI MEMANG AMAT PERLU SESIAPA YANG ADA CERITA SEBENAR UTK MENGESAHKAN SUPAYA KITA2 INI TIDAK TERTIPU. DAN YANG PASTI, MEMANG SALAH SEORANG DRPD MEREKA ADALAH PENIPU BILA CERITA BENAR DIKETAHUI..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 12:15 PM

Salam. en. din.

1. Tuan kalau dapat maklumat sendiri dari Tok Guru Hj Abdullah Samaah itu lebih hebat buat blog tuan.

2. Gelaran Tuan Guru untuk Nik Aziz juga khabarnya direka supaya pengikut dia taat pada dia - boleh rujuk Youtube ceramah Allahyarham Ustaz Omar Khalid.

Terima kasih.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 1:41 PM

http://epondok.wordpress.com/category/pondok-geting/

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 2:19 PM

MENGEMPARKAN! boleh jadi senjata makan diri ni!

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 2:42 PM

Sedang ramai rakan fb saya merupakan golongon pondok yg mengiktiraf keilmuan tok guru tersebut dan pondok pengajiannya.

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 2:47 PM

Pondok2 dinegeri nik aziz secara umumnya terabai kerana tok guru nik aziz berfikrah kaum muda atau wahabi....walaupun pas sendiri mngharap sokongan gol pondok,dan memang benar tpm ada membantu pondok2 tak lama dulu,dan ada juga yg menolak kerana sentimen parti.
Tok guru diatas adalah antara yg lantang mengkritik wahabi nik aziz,hinggakan menantunya pernah dipulau sebagai imam muda disebuah masjid....dan tak heran juga bila dr asri mengkritik ulamak pondok tersbut.

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 4:41 PM

Pusat Pembangunan Pondok Berhad ? Menarik .... :)

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 4:43 PM

soalnya milik siapa senjata itu ?

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 4:46 PM

Ya, ada saya siarkan video menantunya dulu

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 4:48 PM

sebenarnya rasanya gelaran tuk gru diadakan utk nik aziz. so jgn ckp org lain.

tp boleh tgk pemikiran org pas. kalau x sealiran dgn derang mestila org yg x baik terima rasuah dan sebagainya. of course mesti ade umno sekali.

sampai mcm tu sekali kebencian boleh buat manusia ckp mcm2.

umno x perlu stoop so low. saya harap x betul. tp bukannya pelik pn kalau ade org alim ulama yg celik yg sedar pas x sama dgn islam. yg rasa dia perlu bagitau umat islam yg lain bahawa sokonh pas bukannya bermaksud sokong islam. lagipn umno ade ulama muda.

melayu hampa.

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 4:50 PM

Sebagai muslim,kita seharusnya tidak bertaklid kepada mana2 ulama.golongan ulama hanyalah manusia biasa yang fatwa atau pandangan mereka bukannya bersifat qatie.tok guru,ustaz dan sebagainya hanyalah gelaran yang digunakan untuk menyakinkan muslim terhadap pandangan atau tafsiran mereka tentang sesuatu...

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 5:00 PM

Umno boleh gunakan isu ini untuk bagi penampar sulong pada Pas supaya tidak lagi bermain dengan fitnah ........

Begitu juga Pas boleh buat Umno terduduk jika dapat buktikan Abd Saamah @ Umno kaki penipu ......

Jadi AMAT BAIK kepada sesiapa yang bercakap BENAR untuk membuktikan kes mereka pada rakyat Malaysia ! Satu political mileage yang begitu besar !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 12, 2012 at 6:52 PM

DALAM PAS RAMAI ULAMA PALSU. ULAMA MAKI HAMUN. ULAMA KAKI LIMA.

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 7:07 PM

Ambo pulak tak tengok sangat sapa yg cakap, tapi ambo tengok apa yg dia cakap. kalau yg sanggup terima bantuan syaitan tu dah terang2 sesat lagi menyesatkan, kalau yg sokong harbi yg mati2 tolak hudud tu lagi la mengarut. kalau yang pertahan pengamal pluralisme, seks bebas, murtad & LGBT tu wajib di bantah dengan kuasa, ditegur dengan suara takpun dibenci dalam hati. tu la selemah2 iman!

....................
Reply To This Comment ...................
August 12, 2012 at 8:46 PM

betul tu kita kena tengok pakaian akhlaq tok guru itu.budi pekerti siapa yang dia teladani.Bagaimana dia menjaga batas batas waktu.Dan lagi lagilah.salammm.

....................
Reply To This Comment ...................
August 13, 2012 at 1:06 AM

Salam Din

Well said...benda penting nih..dah la ada 150K duit derma

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 13, 2012 at 4:37 PM

Pas mmg bodoh sebodoh bodohnya...ada dia boleh ckp ulama pondok dpt duit dr umno...nik aziz tu baru le ulama sesat...fatwa berbelit2..sesat dsbnya..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:39 PM

Salam, abdullah saamah daah dpt rm 2,000,000.00
korang yg dok hina pas dan TGNA ni ade dpt ape2 ke?
Utk en. Din, agak2 secara kebetulan ke die dpt rm2j tu?

....................
Reply To This Comment ...................
September 10, 2012 at 2:45 PM

Nih jawape Hj Loh.. Amek dekat website so lagih... xingat doh gapo..
jawapan Hj Abdullah Saamah
http://www.youtube.com/watch?v=RX29SA6arQk

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
September 11, 2012 at 1:01 PM

Assalammualaikum, saya percaya kpd tn guru Abdullah Saamah. Kerana selama penghayatan saya dlm politik, sy dapati PAS banyak berbohong kpd rakyat tp tak mengaku pembohongan yg d lakukan. Oleh krana berlatablakang atau bertopengkan islam maka bangsa melayu beragama islam (pengyokong PAS)takut nak bangkit menentang krana cetek ilmu agama, sedangkan apa yg dilakukan bertentangan dgn agama islam. Maka apa yg d perkatakan oleh ust PAS (serpeti ust Mat sabu dan ustzh Abby) itu benar tampa fikir secara mendalam. Saya percaya kpd Tn guru Abdulla Saamah, beliau berkata benar. Yg suka menupulasi cerita ialah puak PAS sajak dulu lagi. Wassalam.

Post a Comment