........... FAKTA - Hudud Pas MUSTAHIL Jika PR Menang PRU13... TAPI DAP MUNGKIN TAK LENA TIDUR ! | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

FAKTA - Hudud Pas MUSTAHIL Jika PR Menang PRU13... TAPI DAP MUNGKIN TAK LENA TIDUR !

Thursday, August 9, 201212comments


TERNYATA pemimpin2 Pas MENIPU bila mereka menjanjikan Hudud akan terlaksana sekiranya PR menang PRU13. MANA MUNGKIN Pas mampu menunaikan janji itu kalau bertanding pun sekadar 70 kerusi ? !

PAS bertanding 70 kerusi parlimen, senarai calon hampir selesai, kata Mat Sabu - TMI 5/8

PAS akan bertanding 70 kerusi parlimen dalam pilihan raya akan datang dan hampir selesai memilih calon dan parti tersebut akan ketengahkan lebih ramai muka baru dalam pilihan raya umum (PRU) ke 13 akan datang kata timbalan presidennya, Mohamad Sabu.

Macamana yang dikatakan Pas adalah DOMINAN atau LEBIH BERPENGARUH jika bertanding pun tidak sampai 50% dari jumlah kerusi yang ada ? Kalau Pas menang kesemua 70 kerusi itu, walaupun ianya mustahil, Pas masih tidak mampu berbuat apa2 pun tanpa persetujuan dari rakan2 dalam PR..... dan rakan2 dalam PR pula sudah menyatakan dengan jelas dan lantang yang mereka TIDAK AKAN sokong Hudud kerana ia BUKAN perjuangan PR.

PRU12 Pas bertanding 66 kerusi dan cuma memenangi 23 saja atau sekitar 34% dari yang diperuntukkan. 

Untuk mengubah Perlembagaan memerlukan 2/3 atau 148 kerusi ..... Dap dan Pkr gerenti tolak. Jadi adalah satu perkara yang MUSTAHIL buat Pas menunaikan janjinya kepada orang Melayu !

TAPI ......... sekiranya Pas mampu melakukan kejutan dan menang banyak kerusi .... katakanlah 60 ....... ada kemungkinan pemimpin2 Dap terutama Karpal dan kedua anak beranak Lim tidak akan tidur lena. Sebabnya jika Pas Bekerjasama dengan Umno, ada kemungkinan orang Melayu akan punya 2/3 majoriti dalam Parlimen !

MP Pas hanya perlu buat satu usul Hudud dalam Parlimen ..... dan saya rasa wakil2 dari Umno nanti pun tidak akan tergamak menolak usul itu. Yalah, memandangkan kedua Pas dan Umno sekarang ni begitu bersungguh saling cabar mencabar dalam isu2 Islam terutamanya Hudud, apakah kemungkinan itu ada sekiranya senario diatas berlaku ?

Tidak mustahil Pas bertahaluf siyasi dengan Umno pulak nanti ! Dalam politik tidak ada yang mustahil. Hadi yang sanggup berjihad menentang mereka yang menerimapakai Perlembagaan sedia ada pun sekarang dah jadi Juara Perlembagaan yang sama hehehehe .... 

Pastinya pemimpin2 Dap resah jika mereka memikirkan senario ini.......


Dan pencacai2 Pas mungkin satu hari nanti akan bersama mencacai dengan pencacai2 Umno ! hahahaha ...

Share this article :

+ comments + 12 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2012 at 11:29 AM

Sememangnya congakan dari dap sejak dulu adalah kemungkinan umno-pas bersatu itu tetap ada. sebab itulah dap sentiasa mengawal agar pengaruh pas terhadap orang melayu tidak begitu baik , dgn kata lain, kerusi pas perlu dipastikan kecil. lihatlah bagaimana mereka mensabotaj setiap komitmen pas berkenaan hudud dan perkara lain juga. sementelah pemimpin pas pula diketahui sekadar berpolitik sahaja dgn hudud. Tiada kemahuan dijiwa setiap mereka pun untuk benar-2 melaksanakannya. Padanlah penyamun menjual perompak...
Tentang persetujuan untuk bertahaluf dgn umno, saya rasa belum masanya jika 5-6 orang hard core penentang penyatuan masih berada dlm kepimpinan pas, tambahan pula pas kini dipenuhi pemimpin-2 anwarinas dan anti-ulamak, sudah tentu penyatuan akan menjadi hampir mustahil.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2012 at 11:40 AM

SAMA2 MENCACAI? I AGREE TO DISAGREE LA BRO DIN. ANGAN2 JE TU..MELAYU ISLAM NIH..KALAU SESAMA MEREKA, DENGKI, BUSUK HATI, DENDAM DAN EGO MELAMPAU2. PAKAILAH SERBAN KE, KOPIAH KE, NECK-TIE KE..KALAU SESAMA MELAYU ISLAM..TAKKAN HILANG SIFAT MAZMUMAH TU..

TAPI KALAU DENGAN KAFIR YANG SEPATUTNYA DITENTANG..FUUUH..PUNYALAH LEBUT HATI SEPERTI AGAR2..PUNYALAH SEJUK WAJAH DAN PERASAAN BAK EMBUN DINGIN DI PAGI HARI..PUNYALAH MANIS SENYUMAN UMPAMA MADU YANG DICAMPUR GULA PASIR..PUNYALAH RENDAH DIRI SAMPAI PIJAK SEMUT PUN TAK MATI..

TAPI, AKU TETAP MENDOAKAN UKHUWAH ISLAMIYAH DAN PERPADUAN MELAYU ISLAM DI NEGARA INI BERLAKU. BIAR KECUT KAFIRUN2 KAT LUAR TU..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2012 at 2:02 PM

itu yg gua ckp. dia punya kabinet bayangan pn 54% kafir harbi. bleh ke pas nak kata kerajaan dia kerajaan islam? ditambah plak 70 seat. dominan taik kucing dia.

http://kasihantamlah.blogspot.com/2012/07/kabinet-gila-bayang-pakatan-54-kafir.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2012 at 2:09 PM

nak usul hudud apanya bro. lu tgk senarai kabinet gila bayang pakatan. siapa menteri undang2? ada 5 samdol. 4 ekor badigol kapir yg diketuai karpal singh. diapit oleh anaknya goblind singh deo. william leong & sivarasa yg pro kristian ada gak sbg menteri undang2. tinggal lah sekor pencacai pas bernama hanipa maiden jd menteri undang2. leh ke hanipa bersuara demi hudud? mati kena sergah lah dgn karpal dan kapir 3 ekor lg dlm kementerian undang2. skrg ni pn karpal xpegang apa2 dlm kementerian dah sepruh nyawa pas kena bantai. kalau dah ada kuasa mahu pas ditukar jd parti badut.

http://kasihantamlah.blogspot.com/2012/07/lu-ingat-gua-undi-lu-dulu-sebab-lu.html

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2012 at 2:35 PM

i love this

tq



Koolmokcik

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 9, 2012 at 3:50 PM

DT,

jumlah kerusi yang ditandingi adalah gambaran kekuatan perlobian sesebuah parti dalam sebuah pakatan kepartian dalam padang demokrasi.

dalam konteks dunia hari ini, kuasa lobi tidak semestinya berkadar terus dengan kuantiti ahli.

mengharapkan kelebihan dari segi keahlian untuk mendapatkan apa yang dimahukan menerusi demokrasi tidak semestinya berhasil.

akhirulkalam, kalau materialism adalah faktor utama yang bakal menentukan teokrasi mana satu yang akan muncul pemenang...jawapannya sudah dapat diagak.

ATAS PAGAR

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2012 at 7:03 PM

as salam pok chik dinPenyu....

SALUTE! tabik satu kali....

itu yg hari2 jenguk blog pok chik nie.... memerlukan daya pemikiran diluar tabi'e untuk menghasilkan isi yg sebegini...luv la u pok chik....

dari angan2 mana tahu jadi kenyataan pulak ker, akan datang macam2 boleh jadi....kan kan kan

harapan sentiasa ada

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2012 at 7:07 PM

Too good to be true.Walaupun umno-pas pernah bersekutu tapi dalam keadaan sekarang hampir2 mustahil terjadi.

Kalau pas menang semua 70 kerusi itu pun(yg memangnya mustahil),dia tetap akan lantik tuan besar dia anuwar ibrahim jadi PM pasal dia takde calon sendiri yg berwibawa.Jadi pas akan tetap di bawah telunjuk anuwar yang berfahaman liberal dan pluralis.

Pas lebih rela berkuasa bersama2 dengan pakatan sebab sekurang2nya hj hadi masih boleh jadi tpm dan dia(pas) tetap akan jadi satu2nya parti yg mewakili Islam/Melayu dalam kerajaan.Itu sudah cukup puas hati bagi pas.

Sekiranya dia bersekutu dengan umno dia akan ada saingan,malah hampir pasti dia cuma akan jadi parti Melayu no 2 saja di belakang umno.Bila jadi no 2 dia sentiasa akan terpaksa mengikut arahan umno.

Sebenarnya seperti yang semua sedia maklum pas bukan nak sangat buat hudud tapi lebih kepada nak berkuasa dan dengkikan umno.Walaupun dengan jumlah 70 kerusi,jika berpakat dengan umno boleh membentuk 2/3 majoriti dan menggubal perlembagaan seterusnya melaksanakan hudud masalahnya itu bukan matlamat pas.Matlamat pas adalah kuasa.

....................
Reply To This Comment ...................
August 9, 2012 at 7:19 PM

salam nonbal, KoolMokcik, Atas Pagar, kolognyer, tobeng dan anons - Terimakasih diatas pandangan anda semua.

Korang semua POTONG STIM LA ! Kalau diperhalusi, artikel ini bertujuan semata2 nak MENYAKAT DAP ! Pas memang dah tak lut kena hentak macamamana sekalipun....

Bagi orang Dap resah dan tak tidur malam, mereka pun memang dah lama bengkek dengan Pas. Dap sikit pun tak respek Pas. Jadi dengan 'ancaman' ini, mungkin boleh menambah rencah politik kita hehehehehe

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2012 at 12:31 AM

Pas sekarang bukan tengah deal dgn kucing bro.. Tapi mereka sedang deal dgn seekor binatang buas... Kalau nak guna bahasa lunak, antara kita sesama islam mungkin menjadi. Tapi dgn musuh islam bukan dgn kata2 lunak... Fahamkan?. Kecualilah pas mewarisi sepenuhnya sifat2 khawarij yang disebutkan oleh junjungan SAW, "..... Kaum yang keras terhadap sesama islam, tetapi lunak, lembut dan pengecut dgn musuh islam....".

....................
Reply To This Comment ...................
August 10, 2012 at 12:41 AM

Bayangkan kalau terjadilah PR menang ....... dan Umno jadi pembangkang.

LOGIKkan Umno akan mainkan isu Hudud nanti dan cabar Pas yang ketika itu sudah menjadi kerajaan ? Bayangkan cabar-mencabar menjadi semakin hangat dan akibat desakan kuat dari orang Melayu terutama dari orang Pas sendiri, pemimpin Pas tidak punya pilihan selain dari mengusulkan Hudud di Parlimen sebagai membuktikan perjuangannya .....

Umno yang duk mencabar, apakah akan tolak usul itu sedangkan Umno yang duk tekan Pas ?

Nah..... masuk akalkan senario ini ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 10, 2012 at 11:02 AM

SELAGI NIK AZIZ JADI MUSYIDUL AM SELAGI TU LAH PAS AKAN BERMUSUH DENGAN UMNO..

Post a Comment