........... EKSKLUSIF PART 2 - Gambar2 di Pondok Geting | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

EKSKLUSIF PART 2 - Gambar2 di Pondok Geting

Tuesday, August 14, 201230comments

TOK GURU Abdullah Saamah semasa diinterview

Untuk melepaskan tension anda, saya postkan dulu gambar2 yang saya ambil tadi semasa menyiasat kebenaran dakwaan YB Zaid di Pondok Geting Tumpat.

Pintu Masuk ke Pondok

Bangunan madrasah tempat tumpuan segala aktiviti pengajian dan ibadah

Kedaifan pondok tempat tinggal pelajar

Chalet tempat tinggal pelajar
 
Keadaan Dalam Chalet Pelajar
Tempat Mandi Bersama
TOK GURU Abdullah Saamah Bersama PELAJAR2nya menonton Video YB Zaki !

Baca balik dakwaan YB Zaki ( KLiK )dan bandingkan dengan gambar2 diatas dan anda nilaikan sendiri SIAPA YANG PENIPU MENFITNAH !

Saya akan menulis lagi bila dah balik KT, ni masih di Kota Bharu lagi ...

PS - Video sedang diedit, banyak yang diluahkan oleh Tok Guru ! Emmm ... Umno Kelantan tak berminat ker ? hehehehe ....

Share this article :

+ comments + 30 comments

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 8:04 PM

Tahniah bro! Klu tak menipu bila dah tersepit...bkn PAS namanya. Celaka lah atas YB yg kuat kencing tu. Kasi cepat2 itu video kluar.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 8:22 PM

Elok di editkan video penipu dan diselit dengan kebenaran, kemudian diedar untuk dijual di Pasar Malam. Sure laku punya.... Dan pos sepuluh keping untuk YB Penipu tu...

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 8:39 PM

apakah ini salah satu contoh di mana puak yang tidak sehaluan dengan puak yang ada kuasa akan bertemu risiko...dipinggirkan?

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 8:47 PM

Pondok memang tak terbela wlupun dah 20 tahun pas memerintah,tok guru pas perjuangkan fahaman lain....

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 8:54 PM

syukur Alhamdulillah...akhir nya terbukti juga yang selama ni PAS tu tak islam mana pun...PAS ni parti yang suka menfitnah orang lain tanpa bukti yang kukuh...sebar kan artikel ni bagi tunjuk sikit kat puak2 PAS yang taksub tu. tapi aku komfem punya la depa ni mst akan putar belit ayat pnya...sbb fikiran tu dah sessat mcm pahaman apa tu dkt negara bergolak tu paham syiah ea???opss sory..

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 9:02 PM

Bravo bro..bravoooo!! Kasi potong anu itu YB penipuuu!!

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 9:19 PM

sorry to say, even chalets in Perak (the non-serambi mekah area) more habitable. what has gone wrong, here, bro? idscrimination?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 9:20 PM

Bro, teruskan usaha kamu tak yah tunggu org lain.. kalau umno buat salah pun adalah tanggungjawap kita menegur untuk kebaikan ummah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 14, 2012 at 9:26 PM

Sy menyeru agar YB PAS yg mulut jahat tu BERTAUBAT segera! !!!.....satu ketika dulu sy pernah minat perjuangan PAS....tapi bila melihat pemimpin PAS mulut jahat spt YB Zaki ni terus benci PAS.....Ya Allah berikan hidayah kpd pemimpin PAS ini supaya mulutnya menjadi baik......kadang2 mulut pemimpin DAP lebih baik drp mulut pemimpin pas....

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 9:42 PM

TAHNIAH di atas semangat dan kecekalan anda, semata2 atas nama kebenaran. Benda ni akan buka mata byk pihak. Bagi yg mmg fanatik pas jgn cerita lah, ckp apa pun x guna kalau dh spek tinted hijau. Tapi bg yg atas pagar maklumat sebegini mungkin menjadi penentu pilihan mana yg bakal dipangkah di atas kertas undi nnti. Btw, tak sabo juga tunggu video dan laporan lengkap dari saudara Karam 'DIN' Walia :D

....................
Reply To This Comment ...................
August 14, 2012 at 11:21 PM

Aku refresh dari petang tadi,akhirnya baru ada update hehe.

Sedih tengok keadaan pondok2 pelajar.Inilah masanya kerajaan pusat nak tunjukkan sikap prihatin pada institusi pengajian pondok.Bagilah bantuan seadanya,sekurang2nya bantu bina chalet2 yang lebih selamat dan tersusun.Bagi sekolah2 perkauman billion2 setahun boleh takkan tolong sekolah pengajian agama sikit tak boleh?

Semoga dengan doa pelajar dan tok2 guru pondok, kerajaan akan menjadi lebih kukuh dan berkat.Hubungan ulama dan umara perlu diperkukuhkan.Semakin ramai tok2 guru dan ulama2 yang 'lembut hati' dengan kerajaan semakin berkatlah kerajaan.

Inilah masanya parti pemerintah menubuhkan dewan ulama sebagai cabang penting dalam parti yang berfungsi menasihatkan dan memberi panduan kepada parti.Disebalik pas yang semakin 'memusuhi' Islam sebenar,umno sepatutnya perlu mengambil kesempatan ini dengan menjadi lebih Islamik sesuai dengan konsep wasatiyyah.

p/s:sejuk mata tengok ustaz nasha temankan najib di Mekah,semoga perpaduan umat Islam akan menjadi kenyataan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:07 AM

Banyak pahala Tok Guru ni dapat. Saya memang tak berkenan dengan cara orang Pas bercakap.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:23 AM

Terbaik bro...blogger sanggup turun padang siasat...cari kebenaran...kepada YB Kelaboran....lu sudah fitnah Ulama...tunggu la azabnya nanti...

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:39 AM

KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN tak wujud dalam PAS PR Dan DAP . Kalo MENANG PRU13 maka yang ini lah yang akan dicantas dalam RUKUN NEGARA . Tak KIRA BULAN PUASA (RAMADAN) FITNAH tetap FITNAH . memang betui la pendapat MB GANU PARTI AJARAN SESAT. Dan YANG BEST YB ni dilindungi OLEH UNDANG2 NEGARA yang dicipta oleh UMNO sendiri . POLIS serta MAHKAMAH yang ada di MALAYSIA tidak berupaya melawan PEMFITNAH BESAR seperti ini . Tuhan mana ada dalam PAS contoh terbaik adalah " macam Mat Sabu kata kat Normah dalam perbualan talipon "melekit-lekit lagi air tu kat muka abang mahhh" ... mah JUNJUNG SAJA QURAN TU ...boleh... kalo kita nak lepaskan diri ...MAH TAKUTTTT ..."Yang dia orang PERCAYA satu saja PUTRAJAYA yang pernah dikatakan MEMBAZIR satu masa dahulu.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:46 AM

Tahniah Din! Aku tabik dua belah tangan kat kamu. Aku bangga dengan kesungguhan dan keupayaan kamu! Dari awal lagi aku dah dapat rasa semangat dan pengorbanan kamu cukup kental dalam perjuangan mencari kebenaran, menentang kebathilan. Walaupun dah kurang sikit komen2 aku kat sini, tapi setiap hari aku baca semua tulisan kamu. Laporan eksklusif ni meningkatkan lagi kredibiliti mu. Semoga ramai lagi blogger pro BN seperti kamu.

Tak sabar nak baca Part 3.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 12:58 AM

Tahniah bro. Action speaks louder than words. Kita tunggu apa kata orang PAS tentang usaha Din. Beberapa idea dah datang.

1. Tuan Guru dan Din dibayar oleh UMNO untuk melakonkan adegan diinterview. Pondok tu pondok orang lain.
2. Kalau aksi Anwar boleh superimpose, video kena interview lagi senang nak buat.

Sekali lagi Din, tahniah dan terimakasih kerana usaha anda. You're da man.

akuantiPAKATAN.

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 12:59 AM

TERIMAKASIH Semua ! Hilang penat baca komen korang hehehehe...

Satu hint saya nak beri untuk interview bersama Abdullah Saamah tadi - Tok Guru LEPAS GERAM tadi ! Memang nampak MARAHnya beliau pada Zaki. Dekat satu jam beb .

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 1:50 AM

Assalam saudara DinT.

kesungguhan en din mencari kebenaran amat saya kagumi dan wajib dicontohi, terutamanya kpd saya serta semua saudara muslim dan sahabat bkn islam kita yg lain.khusus bg anak muda kita yg terlalu mudah dimainkn sentimen, berita liar dan persepsi.

apa dh jd dgn amanat tn guru mursyidul am PAS dibulan julai dulu, BULAN PUASA JGN BOHONG???apa ini semua, pengikut PAS??jgn nnt gunapakai ayat presiden PAS=video tu besi, takboleh jd saksi....

semoga kita semua ambil byk pengajaran n iktibar dr perkara ini.pd hemat saya:
1. PAS layak dipanggil parti ajaran sesat dan pemimpinnya tergolong individu yg menyesatkn ummat

2. selidik, semak dan teliti berita, perkhabaran, gosip, cakap2 mulut yg disampaikn oleh org lain, apatah lg dizaman media baru ini. fitnah, penipuan dan kaedah menimbulkn persepsi buruk yg menjurus perbuatan keji amat berleluasa

3. yg paling penting, jgn pula kita ikut sama berperangai buruk spt ini, dan kebanyakn penyokong PR yg bulat-bulat hadam dan percaya kemudian dgn megah share, sebar berita, maklumat palsu n fitnah tanpa usul periksa n secara emosi dan perspsi buruk shj.

saya hny bersangka baik blogger pro umno, atas pagar lain sibuk di bulan ramadhan ini atau berada jauh dr pengkalan kubor utk menyiasat secara terus perkara ini spt en Din lakukan.

moga selepas ini mereka buka mata n mengikut inisiatif en Din kerana spt yg en Din tegaskn sblm ini, perkara ini adalah amat besar yg perlu dituntut kebenarannya dgn segera.

saya doakn (dan mohon saudara yg lain sama doakn) moga Allah sentiasa beri petunjuk serta hidayah, kekuatan dan kesihatan kpd en Din dan rakannya yg lain; agar terus kuat utk terus berjuang demi Allah dan agamaNya.

wassallam
anon 10

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 3:04 AM

Inila hasilnya berfatwakan bekas guru kemas! Antara fatwanya:
1. tuhannya mencarut
2. tuhannya bersifat samseng
3. jika syaitan yg dilaknat hulur bantuan, terima.. asalkan dapat tampuk pemerintahan negara
4. dapat wahyu dari tuhannya bahawa undi pas masuk sorga, undi umno masuk neraka

Yang terbaru anak dia pun dah dilantik oleh tuhannya dan mendapat wahyu untuk memerangi kerajaan di Putrajaya atas dasar kerajaan pusat adalah musuh tuhannya..

Dah terang nyata betapa sesatnya mereka2 ini.. Nauzubillah..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 6:53 AM

Salam bro,
Syabas... dan gua tabik spring sama lu bro! Puok hamPAS sanggup buat apa saja... kononnya nak ke Putrajaya! Tapi pada realitinya kalau Allah s.w.t. makbul hajat mereka.... puok-puok hamPAS akan hanya jadi PENCACAI pada DAPigs dan PKR!
Tengok ajelah di Selangor... Exco Agama pun hamPAS tak layak nak pegang. Abis...macam mana?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 8:30 AM

Apa kebenda korang merepek ni. Satu tu je pondok d kelantan yg cenderong ke UMNO. Mana pegi lulusan Al-Azhar yg beribu2 lagi tu. Main pondok2 ke?

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 8:59 AM

terima kasih din krn berkongsi kebenaran ni dgn kitaorg..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 9:58 AM

Allahuakbar ! Allahuakbar ! Allahuakbar !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 10:21 AM

TERIMA KASIH BRO DIN SEBAB SANGGUP BERSUSAHPAYAH MENCARI KEBENARAN..

KAN AKU DAH KATA SEBELUM NI..ANTARA DUA ORANG TU..JANGAN PERCAYA CAKAP POLITICIAN..

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 3:50 PM

Ini bukan cerita pondok atau Azhar, tapi citer Zaki Kelahabauan yang buat cerita dongeng di bulan puasa. Itu jerrr... Tak minat kerrr?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 15, 2012 at 9:37 PM

Ngko ni bangang ke terencat akal? Org nak tahu sape tipu sape fitnah..itu je..bila dah tahu WAKIL RAKYAT parti yg mengaku pejuang islam dan iman setebal thariq yang berkata tipu..apa lg yg kitorang nak hrp drpd pas? ..yg peliknya..TAKDE SORANG PUN PENYOKONG PAS YG BERANI MENGHENTAM WAKIL RAKYAT YG DIDAPATI KANTOI MEMFITNAH..asyik nak spin ke isu lain je termasuk la ngko..mana iman mana maruah korang haaaa?

....................
Reply To This Comment ...................
August 15, 2012 at 9:59 PM

Tujuan utama saya kePondok Geting adalah untuk mengesahkan dakwaan YB Zaki. Besok 16/8 saya dan Gelombangkick akan keluarkan videonya !

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 10, 2013 at 7:07 PM

11 orang je ke 'pelajar' pondok geting? Apa yang mereka belajar selain tonton video YB Zaki? Kalau macam ni, team bola lagi ramai bro. Kalau macam ni agak betul la dakwaan YB Zaki, hampir-hampir tak ada murid. 11 orang ni boleh je panggil sesiapa yang di sekitar untuk tonton video. Biar betul!

....................
Reply To This Comment ...................
March 10, 2013 at 7:14 PM

@Anonymouswaktu itu bulan puasa, beberapa hari sebelum Raya dan murid2 dah balik. yang ada tu masih nak teruskan juga.

Sekolah pondok bukan mcm sekolah agama di KL. Kecil dan daif, banyak lagi yang seumpama itu. Paling ramai pun 100 org murid

....................
Reply To This Comment ...................
Tarmizi Kelupo (Kuala Lumpur)
October 15, 2013 at 10:39 PM

Saya adalah pelajar Pondok ini pada tahun 1998 & 1999, ketika itu ada 17 buah pondok dan 34 pelajar. Antara pelajar2 senior saya ketika itu adalah Abe Noh, Abe Man, Abe Kar, Abe Tah, Abe Yik, Abe Har, ..... sekarang ni mereka masih disana lagi kah ?

Post a Comment