........... Bezanya Sikap Pas Terhadap Tun Mahathir Dan Karpal | dinturtle - Blogger PARTI MELAYU

Bezanya Sikap Pas Terhadap Tun Mahathir Dan Karpal

Sunday, August 19, 201223comments

Susulan kepada cabaran Tun Mahathir supaya Pas sertai Umno jika benar mahukan Hudud, rata-rata orang Pas seperti yang dijangkakan, menyerang Tun dan memperlekehkan cabaran itu. Habis diungkitnya segala sejarah pertentangan politik antara Tun- Pas zaman pemerintahan Tun dulu.

Eleh, nak Hudud konoooooonnn ....dulu dia juga yang bersungguh2 menolak .....

Bukan tujuan saya hendak menyambung kembali polemik perdebatan mengenai kenyataan2 lama Tun Mahathir tapi menumpukan kepada SIKAP PAS terhadap saranan/cabaran Tun.

Kalaupun mereka memandang serong tindakan2 Tun DULU, apakah ia bersifat KEKAL ? Langsung tidak diberi peluang lagi ? Kalau dulu menentang maka selamanya lah akan dianggap menentang , sampai mati ?

TAPI kenapa begitu mudah dan cepat pula mereka boleh memaafkan dan menerima dengan hati terbuka selapang2nya pertentangan Langkah Mayat Karpal sebelum ini ? Padahal benggali itu TIDAK PERNAH PUN mengaku telah berubah hati namun orang Pas pula yang BERSUNGGUH-SUNGGUH berusaha menyakinkan umat Islam yang Karpal sudah berubah !

Sekali pun Karpal tidak pernah sebut sebarang ayat yang boleh ditafsirkan sebagai menarik balik penentangannya terhadap Hudud / Cara Pemerintahan Islam, tapi para penceramah Pas sibuk berceramah keseluruh pelusuk negara mendakwa Karpal sudah bersedia untuk menerima Hudud !

AMAT BERBEZA SEKALI SIKAP ORANG PAS TERHADAP TUN MAHATHIR BERBANDING KARPAL SINGH !

Malah sekarang setelah ditempelak secara terbuka oleh Karpal, empat kali mati empat kali langkah mayat pun TETAP HUDUD DITENTANG, beliau TETAP DIPUJI sebagai berfikiran terbuka ? ? ? ! Kerjasama tetap diteruskan bersama Karpal @ Dap sementara Tun Mahathir terus diperlekeh ...... DIMANAKAH LOGIKNYA ?

Dengan keadaan begitu, salahkah kalau orang mendakwa perjuangan Pas hanyalah DEMI KUASA POLITIK SAJA ?

Sikap DOUBLE STANDARD  yang sama pernah saya tulis baru ni - JIHAD kalau gugur dalam menentang Umno tapi MERBAHAYA melabelkan Dap sebagai Kafir Harbi ?  - SAMA SAJA KEDUANYA.

Share this article :

+ comments + 23 comments

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 19, 2012 at 11:22 PM

kalau artis pencen boleh diterima kekembaliannya ke pangkal jalan, kenapa lain-lain golongan semacam tak layak diiktiraf macam artis tadi?

oh ye, pasal artis tadi jadi ahli tetapi tdm tidak???

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 19, 2012 at 11:28 PM

teokrasi penuh akan dilaksana kalau dapat majoriti 2/3???

majoriti 2/3 adalah satu yang mustahil!

apakah kenyataan majoriti 2/3 untuk meredakan perasaan kafir harbi atau diri sendiri?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 19, 2012 at 11:38 PM

perbezaan sikap ini adalahnsalah satu ciri org syiah dan khawarij.

sbb tu kene berhati2 dgn org mcm ni. derang lebih melayan baik.kafir harbi daripada saudara semuslim.

naffsu benci dh jadi kiblat. kalau pn saranan un boleh dipercayai 100% pn derang masih xkan terima sbb yg penting bagi mereka adalah

benci umno

yg lain agenda islam dan sebagainya hanya perkara kedua. itupn kalaunkedua dan bukan ketiga atau keempat.

apa yg ada bagi menyangkal kata2 saya diatas hanyalah claim bermodal air liur yg mengaku memperjuangkan islam.

nothing. hanya kata2.

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 1:25 AM

Karpal ahli Pas ?

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 1:29 AM

ADA saja alasan yang akan mereka berikan..

Jihadlah, berani mati konon, lawan polis semasa demo ... tapi bila Tun Mahathir gertak sikit pakai surat, terus cancell Hudud Pas diKelantan ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 1:36 AM

mungkin itulah harapan depa kot?

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 3:06 AM

Mahathir dah tunjuk Jalan Yang lurus utk sampai ke destinasi tapi kalau dah biasa dengan putar belit mereka tetap nak pilih Jalan yg kona (coner) sana sini

Pas bukan double standart, mereka lebih layak dipanggil tak ada standart langsung, sesama mereka pun takk ada keseragaman pendapat, hadi lain, nik aziz version lain, husam pula lain, mat sabu lagi merapu, Khalid version longkang, ooolamak pun lain juga, tantawi bla bla

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 5:50 AM

PAS memang NGOK ( of the highest order).. ALLAH beri akai tak mau guna and pikiaq dengan baik dan

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 6:45 AM

Tun m sebenarnya bagi sindiran pedas kpd pas. Janji hudud ni dah berpuluh2 tahun kita dengar. Tapi bila dicabar utk melaksanakannya mcm2 alasan diberikan. Salahkan tun m, salahkan umno. Nampak seolah2 pas bertegas dlm soal hudud. Tapi apabila bersama dgn pemimpin2 dap dan pkr, pas akan bertukar nada yg lebih lembut. Inilah sikap bermuka2 pas yg amat kita kesali.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 7:10 AM

Dengan parti haramjadah Pas jgn bicara lembut.
Parti belaan babi ni sentiasa mencari jalan merosakkan islam dan melayu.
selagi ada manusia jahanam bernama Nik najis babi,hj hadi babi,anuar babi,mahfuz babi, dan lain2 babi yang mengaku ulamak dalam Pas selagi itulah mereka akan menekn umat melayu khususnya islam.
Hukumi hudud hanya mainan dibibir babi mereka saja.
Agama islam sebagai topeng bertopengkan muka babi.
Mereka santap dan bermandikan segalanya dari babi.
Bagaimana hebatnya orang melayu sekalipun, kafirharbi laknat tetap dihati mereka.
Lihat saja anak2 babi peliharaan mereka yang telah mereka tanamkan bibit2 babi di dalam diri pencacai yang sentiasa kuat menyokong perjuangan kafir harbi dimana setiap ceramah waalaupun yang menyuruh mereka bertakbir si kafir harbi mereka tetap bertakbir dgn penuh semangat.
apabila mushibah menimpa umat islam adakah mereka bertakbir?
Kalau darahdagin sudah melimpah dgn BABI apa yang mereka buat semua untuk BABI.
Islam dan Melayu tidak ujud di Malaysia.
yang ada hanya puak2 Babi PASPKR sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 8:09 AM

Penyatuan Ummah itu penting dalam melaksanakan hukum Allah, adakah PAS ke arah itu? Amalan syiah, halal darah seagama, Sunni? Kalimah, Solat, kiblat amalan kita sama, cuma bendera bentuk lain....

Bila perasaan dendam tertanam, maka anak cucu kita menjadi mangsa?
Seluruh Ummah mahukan Hukum Allah dilaksanakan, keinginan PAS ke Putrajaya lebih penting walaupun sebagai minoriti itu, sangat bahaya kepada penyatuan Ummah kerana didalamnya ada ulama dan ular dalam semak, fikirkanlah sejenak......

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 8:25 AM

Alangkah KUATnya kalau UMNO dan PAS berganding bahu serta SALING LENGKAP MELENGKAPI DALAM MENERAJUI NEGARA TERCINTA INI. Soalannya.... Mahu ke dua dua pihak ni mengenepikan ego masing masing untuk KEPENTINGAN ISLAM DAN MELAYU??????

....................
Reply To This Comment ...................
azlanbj
August 20, 2012 at 10:28 AM

Kerajaan harus bertindak tegas menghapuskan ajaran sesat PAS, kalau lambat akan rosak umat Islam.
Salah kerajaan juga tidak menitik beratkan pendidikan agama, akibatnya ulamak jahat mengambil kesempatan.
Kalau kita kuat & bersatu hati lebih dari hudud kita boleh buat....
Bayangkan seluruh Islam Nusantara bersatu.....

....................
Reply To This Comment ...................
Abangpi
August 20, 2012 at 11:43 AM

Tun Mahathir adalah seorang negarawan ulung Malaysia. Banyak jasa beliau terhadap pembangunan Islam di Malaysia. Apa jasa PAS?

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 12:29 PM

Asal saja niat kita ikhlas demi Islam dan ummah... BUKAN kerana parti atau peribadi

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 12:32 PM

Tapi mereka tetap sepakat dalam ketidaksepakatan :-)

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 12:37 PM

Sebenarnya Tun telah buka jalan paling mudah dan paling luas untuk Pas bktikan kepada rakyat yang Umno tidak pernah mahu laksanakan Hudud, sambut saja saranan beliau dan Umno bakal tersepit. Kan senang tuh ?

Disini saya lihat Allah telah dedahkan siapa Pas!

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 12:45 PM

ya, Selamat Hari Raya kembali :)

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 2:49 PM

Salam Din,

Selamat Hari Raya.

Nampaknya pancing TDM sblm ni dah mengena dan rakyat terutama younger generation akan sedar jenis yg mcmana dah terjerat dgn umpan tu. Spesis tak berjenis...

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 3:14 PM

Selamat Hari Raya Paneh2 semua..

Ya, Jerat mengena sebab PAS SENANG DIBACA ! Persepsi orangramai terhadap Pas adalah TEPAT.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
August 20, 2012 at 3:15 PM

Saya rasa kita dapat elakkan perkara buruk seperti yang berlaku di Syria, Iraq dan negara arab lain dari berlaku di Malaysia...
Kerajaan perlu bertindak segera untuk menghalang perkara buruk ini terjadi.
Langkah pertama ialah mengharamkan penggunaan islam pada parti pas, kita tengok apa perkembangan selepas itu.
Langkah seterusnya jika masih tiada kesan ialah mengharamkan terus pas dibumi malaysia sepertimana mengharamkan al maunah dan al arqam. Pertubuhan ini dgn pas adalah serupa, cuma pas bertunjang sebagai parti politik, itu sahaja.

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 3:48 PM

Hairan jugak aku pasal puak PAS ni. Apa yang Mahathir cakap, apa yang dia buat dari masa dia kecik2 lagi semua dema tau, dema ingat. Tapi segala hukum hakam yang Nik Ajis lafaz dema boleh lupa. Ntah siapa sebenarnya yang dema sanjung dan junjung, Nik Ajis atau Mahathir!

....................
Reply To This Comment ...................
August 20, 2012 at 7:15 PM

Pas dengan sikap ekstrimnya .... kalau sanjung biar ekstrim, kalau benci pun biar ekstrim :)

Post a Comment