TUDUH Umno 1 Hektar, Pas Pula KONFEM 50 hektar !

Tuesday, March 20, 201211comments


DAKWAAN PAS PERCIK KE MUKA SENDIRI: SEORANG WAKIL RAKYAT PAS DAPAT 130 EKAR TANAH

Oleh: Pengarang Teganukita.

Pas Terengganu barang kali terlupa bahawa di masa mereka berkuasa di Terengganu pernah meluluskan tanah seluas 130 ekar (50.8 hektar) untuk salah seorang wakil rakyat mereka.

Mereka yang dimaksudkan ialah Sulaiman bin Abdullah di alamat, Jalan Ibrahim, Bukit Besar dan isteri Che Hamidah Che Abdul Kadir.

Kedua-kedua mereka adalah doctor perubatan dan pergigian.

Dr.Sulaiman waktu itu adalah merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kawasan Ladang.

Nama syarikat kedua suami isteri yang diberikan tanah seluas itu ialah Imbasan Padu Sdn.Bhd, di alamat Jalan Air Jernih Kuala Terengganu.

Beberapa hari lepas Pas Terengganu membuat dakwaan terdapat ramai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dan Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dikurniakan tanah di negeri ini.

Pesuruhjaya PAS Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut mendakwa wakil rakyat Umno BN dengan mudah memperolehi tanah kerajaan sekitar satu hektar seorang.

Bagaimana pun bila ditanya secara lengkap oleh pemberita sewaktu sidang media berkaitan, beliau gagal menjelaskan, sebaliknya berkata tanah berkenaan yang didakwa kebanyakan di kawasan pantai Terengganu.

Sebenarnya dengan dakwaan itu akan percik ke muka sendiri kerana zaman Pas berkuasa di Terengganu kejadian ini berlaku.

Tanah yang diberikan kepada Dr.Sulaiman ialah Lot PT 914, Mukim Rassau, Daerah Dungun dengan katogeri penggunaan tanah ialah pertanian. No fail: PTG.TR.02/15/0105.

Oleh itu, Pas perlu ingat, pepatah Melayu,mengata dulu paku serpih, mengata orang dia yang lebih!!

Share this article :

+ comments + 11 comments

....................
Reply To This Comment ...................
March 20, 2012 at 4:09 PM

Salam Din,

Nnti diaorg ckp tanah 2 adalah SEDEKAH.Tak slh utk TERIMA.

hahah dasar pas pis pus.

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 20, 2012 at 4:19 PM

aku btl2 heran le..takde ke walau sorang pun pemimpin pas yang boleh dikategorikan sbg cerdik?
ohhh..ada..ahli parlimen pas, pakar sains nuklear, yang kata lynas itu selamat..dan bekas pemimpin pas yg dipecat tu..
yang lain??? hampeh!

....................
Reply To This Comment ...................
March 20, 2012 at 4:40 PM

sedekah pun, tengoklah siapa penerima sedekah hehehe ..

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 20, 2012 at 4:40 PM

Ehs,ehs,ehs ini bukan cobaan nak fitnah, ini betul-betul berlaku disertakan dgn no lot tanah sekali, ehs,ehs,eehsss, bagi tanah dekat rakyat tu, bagus, tetapi kenapa kpd Tuan Doktor, oh, mungkin disana Tuan2 Petani, Nelayan, Buruh, Pemandu Teksi & Bas, semuanya kaya Melana, kepala hotak hampa la Pas ooi, Kalau hampa perintah Malaysia, habis hampa sapu, ehs,ehs,ehs, PRU 13 nanti jangan pangkah Pas, ini bukan cobaan, ini betul2.

....................
Reply To This Comment ...................
March 20, 2012 at 4:40 PM

Mereka semua cerdik ..... kalau minda mereka tidak diselimuti oleh tabir ketaksuban. :)

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 20, 2012 at 6:43 PM

pas mana memperjuangkan melayu. betul x kene tanya mursyidul am dia yg kata x bangga melayu. x bangga nk memperjuangkan melayu mcm mana. nk memperjuangkan kene dibekalkan semangat cintakan bangsa.

sedangkan dlm islam tidak salah dan adalah fitrah mencintai bangsa.

kalau dia kata memperjuangkan bangsa melayu now maksudnya dia x boleh dipercayai. sian penyokong mereka pn dh jadi confius kejap camtu kejap camni. nk jadi liberal ke x kene tunggu latest fatwa mcm tunggu update software haha

melayu hampa

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 20, 2012 at 7:53 PM

Jawapan dia nanti, saya hanya proxy bagi pemimpin tertentu dari UMNO, ha ha ha

....................
Reply To This Comment ...................
March 20, 2012 at 10:31 PM

Din, semenjak mun tapis komen ni, jarang aku baca komen dari puak sebelah sana. Terasa 'rindu' pulak nak 'bergasak' dengan dorang.

PAS semasa dapat Tranung tu memang kemaruk betul. Macam kera dapat bunga. Semua perkara dibuat tanpa perancangan. Ikut dan je. Balok sebesar lengan pun habis dikerjakannya sampai keruh sungai kerana hari-hari duk kerja tebang balok. Habis, nak cari pitis ma'na, pitis royalti tak dapat. Kadang-kadang kesian juga. Itu cerita dulu-dulu. Sekarang ni harap-harap pemimpin mereka cerdik-cerdik sikit kot.

....................
Reply To This Comment ...................
March 20, 2012 at 10:49 PM

Saya pun hairan sejak saya mula moderate komen, langsung tak ada komen pro PR ! ABUzar ada lah komen sekali mula2 tu. Saya TAK TAPIS pun , saya cuma nak baca dulu sebelum saya post, dan sekurang2nya bagi saya masa untuk jawap SAMA WAKTU komen itu disiarkan.

Saya dah agak yang kesempatan tanpa moderation itu digunakan sepenuhnya bagi mengalih perhatian dari topik artikel. Niat mereka bukan nak berdebat untuk mencari kebenaran tapi semata2 nak ambil kesempatan menyebarkan versi mereka.

Kalau dah ngaku yang - Apapun isu, saya TETAP akan undi PR - nak buang masa apa lagi layan, tak gitu ?

Yang paling saya terkilan masa Pas ambilalih kerajaan Ganu ari tu, Pas tukar/berhentikan ramai pekerja state dan digantikan dengan orang Pas. Waktu itu Haji Hadi jawap - Anggap saja sebagai takdir.

Boleh terima ke gitu ?

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2012 at 10:39 AM

aku tak setuju le bro din..
kalau mereka betul2 cerdik, minda mereka takkan diselimuti tabir ketaksuban..
lagipun tindak tanduk mereka setakat ni tak menampakkan ciri2 mansia cerdik pun..
pemimpin2 mereka pula asyik mengeluarkan kenyataan yang amat kurang cerdik..
jadi tang mana yang cerdiknya? hehe

....................
Reply To This Comment ...................
Anonymous
March 21, 2012 at 10:41 AM

lepas tu Terengganu kembali kepada BN. takdir jugak la kan..hehe

Post a Comment